Według danych Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (ACEA), BYD sprzedał w sierpniu 2025 r. w Unii Europejskiej ponad trzykrotnie więcej aut niż rok wcześniej. Dynamika wzrostu wyniosła aż 201,3 proc., co pozwoliło marce osiągnąć udział w rynku na poziomie 1,3 proc. Dla porównania, udział Tesli spadł do 1,2 proc. z 2 proc. rok wcześniej.
To już drugi miesiąc z rzędu, kiedy chiński koncern wyprzedza amerykańskiego rywala. Tymczasem sprzedaż Tesli w Europie spadła w sierpniu o 36,6 proc., co potwierdza trudności marki w konkurowaniu z coraz tańszymi i bardziej dostępnymi modelami azjatyckimi.
Sprzedaż SAIC Motor – właściciela MG, również pochodzący z Chin, odnotował wzrost o 59,4 proc. w sierpniu, zwiększając swój udział w rynku od początku roku do 1,9 proc. i plasując się na dziesiątym miejscu najlepiej sprzedających się marek w UE w tym roku.
Europejscy producenci odrabiają straty
Sierpień przyniósł również pierwsze od ponad roku, a dokładniej od lutego 2024 r. oznaki odbicia dla koncernu Stellantis, który zwiększył sprzedaż w Europie o 2,2 proc. Volkswagen i Renault odnotowały wzrost rejestracji odpowiednio o 4,8 proc. i 7,8 proc. W całej Unii Europejskiej sprzedaż samochodów wzrosła o 5,3 proc., a liczba nowych rejestracji sięgnęła blisko 800 tys. sztuk.
Szczególnie dynamicznie rosła sprzedaż samochodów niskoemisyjnych. Rejestracje pojazdów w pełni elektrycznych wzrosły o 27 proc., hybryd typu plug-in o 56 proc., a klasycznych hybryd aż o 54,5 proc. Łącznie auta zelektryfikowane stanowiły już 62,2 proc. wszystkich nowych rejestracji w Europie – wobec 52,8 proc. w sierpniu 2024 r.