Duński producent piwa ma wydać nawet 80 mln EUR na marketing przy okazji Euro 2016, twierdzi osoba mająca wiedzę w tej sprawie, prosząca jednak o zachowanie anonimowości. Carlsberg wydał już ok. 40 mln EUR aby zabezpieczyć sobie wyłączność jako oficjalny „piwny” sponsor imprezy, twierdzi informator Bloomberga.
Zachętą dla duńskiego browaru stało się powiększeniu turnieju do 24 reprezentacji. Kiedy Carlsberg zaczynał sponsorowanie imprezy w 1988 roku, w finałowym turnieju brało udział tylko 8 drużyn.

Turniej będzie rozgrywany w tym roku we Francji, gdzie obowiązuje surowe prawo dotyczące reklamowania alkoholu. Dlatego nazwa duńskiego browaru nie pojawi się na stadionach, a na tablicach reklamowych będą umieszczone jedynie jego hasła.
Carlsberg postawił przede wszystkim na reklamowanie się w mediach elektronicznych. Po raz pierwszy stał się sponsorem transmisji telewizyjnych, co oznacza, że każda z europejskich stacji będzie informowała iż przekaz jest realizowany „we współpracy z Carlsbergiem”.
- To daje nam gwarancję obecności w telewizji podczas turnieju jakiej nigdy wcześniej nie mieliśmy – powiedział Richard Whitty, zajmujący się marketingiem w Carlsbergu.