CD Projekt ucina spekulacje w sprawie przejęcia. Dziś poda wyniki

Kamil ZatońskiKamil Zatoński
opublikowano: 2023-05-29 09:51

CD Projekt zaprzeczył plotkom o prowadzeniu rozmów w sprawie przejęcia przez Sony, które pojawiły się w mediach społecznościowych. Tam też pojawiło się zaprzeczenie ze strony przedstawiciela spółki.

Przeczytaj i dowiedz się:

  • jakie jest źródło plotek i stanowisko spółki,
  • co blokuje ewentualne przejęcie CD Projektu,
  • jak zareagował rynek,
  • jakich wyników w I kwartale spodziewają się analitycy i na co zwrócą uwagę na konferencji.
Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Wieść o szykującej się transakcji rozeszła się na Twitterze lotem błyskawicy, a jej źródłem był wpis jednego z użytkowników (użytkowniczek) na portalu Discord.

Na Twitterze odpowiedziała Olga Sondej, senior PR menedżer w CD Projekcie.

Mimo oficjalnego zaprzeczenia ze strony polskiej spółki, by rozmowy się toczyły, kurs akcji na GPW na początku sesji w poniedziałek wzrósł, a pod względem obrotów firma była liderem.

Przychody się przepołowią

W poniedziałek, 29 maja, po sesji CD Projekt opublikuje wyniki za I kwartał. Spotka się też z analitykami. Ci przewidują, że przychody wyniosły 177,9 mln zł (konsens Bloomberga), a więc były prawie o połowę niższe niż przed rokiem. Prognoza EBITDA to 71,3 mln zł (spadek o jedną trzecią), a zysku netto 41,2 mln zł (-40 proc. r/r, w IV kwartale 2022 r. zysk wyniósł 134,6 mln zł).

Maria Mickiewicz, analityczka Wood&Co, cytowana przez agencję Bloomberg, uważa że jeśli potwierdzą się oczekiwania na znaczny spadek sprzedaży “Cyberpunka”, może to być rozczarowujące dla inwestorów, którzy liczyli na to, że poprawki do gry, wprowadzone w ubiegłym roku oraz serial “Cyberpunk: Edgerunners” nakręcą sprzedaż na dłużej.

Piotr Zielonka z Santandera spodziewa się, że wolumen sprzedaży “Cyberpunka” i “Wiedźmina” nie przekroczył 1 mln sztuk. Przypomina, że wyniki będą dodatkowo obciążone odpisami o wartości 14 mln zł na projekt Sirius.

Piotr Poniatowski z mBanku spodziewa się, że II kwartał najprawdopodobniej będzie sezonowo sławy, ale pozytywny sentyment inwestorów może wzbudzić początek kampanii marketingowej “Phantom Liberty”. Michał Wojciechowski z Ipopemy uważa, że jakiekolwiek informacje o tym projekcie, w tym potencjalny termin premiery i cena za dodatek do “Cyberpunka” będą kluczowe dla inwestorów. Nie wyklucza, że dodatek może zostać wydany krótko po rozpoczęciu kampanii planowanej na czerwiec.