LONDYN (Reuters) - CGNU, największa brytyjska grupa ubezpieczeniowa, podała w czwartek, że sprzedaż jej nowych ubezpieczeń życiowych i emerytalnych wzrosła w pierwszym kwartale tego roku o 23 procent do 3,3 miliarda funtów (4,70 miliarda dolarów).
W sumie sprzedaż nowych produktów wzrosła jednak o siedem procent, ponieważ o 47 procent spadła sprzedaż produktów inwestycyjnych, przede wszystkim poza Wielką Brytanią.
Spółka, która w ubiegłym roku powstała w wyniku fuzji CGU i Norwich Union, zanotowała także rekordową sprzedaż ubezpieczeń życiowych w Wielkiej Brytanii, która wzrosła o 22 procent do 2,2 miliarda funtów.
"Dane o sprzedaży ubezpieczeń życiowych i emerytalnych są bardzo dobre, ale nieco zaskakuje tak duży spadek sprzedaży produktów inwestycyjnych" - powiedział Charles Landa, analityk sektora ubezpieczeniowego w SG Securities.
CGNU podało także, że jest szczególnie zadowolone z umów dystrybucyjnych zawartych we Włoszech i Hiszpanii, które podpisało z Royal Bank of Scotlan i włoskim Unicredito.
W lutym CGNU podało, że jego zyski w 2000 roku spadły o sześć procent ze względu na odszkodowania na łączną sumę 285 milionów funtów, jakie brytyjski ubezpieczyciel musiał zapłacić po gwałtownych wichurach we Francji i Anglii.
((Reuters Serwis Polski, tel. +48 22 653 9700, fax +48 22 653 9780, [email protected]))