Chińczycy też polubili najnowsze Gwiezdne Wojny

Siódma odsłona gwiezdnej sagi, która weszła na ekrany kin w połowie grudnia, zaś w Chinach zadebiutowała na początku bieżącego roku, drugi tydzień z rzędu uplasowała się na czele tamtejszego box office’u, donosi Bloomberg.

Produkcja studia Walt Disney wygenerowała już ponad 100,2 mln USD przychodów ze sprzedaży biletów na drugim pod względem wielkości rynku kinowym  na świecie, wynika z danych zaprezentowanych przez firmę badawczą Entgroup. 

Star Wars VII
Wyświetl galerię [1/2]

Star Wars VII

YouTube

Wprowadzając „Przebudzenie mocy” na chiński rynek Disney liczy na wzmocnienie zarobku z serii, której franszyzę „Star Wars” odkupił w 2012 r. od George Lucasa. Firma zamierza stworzyć też kolejne kontynuacje. Chociaż najnowszy odcinek spadł w miniony weekend z pierwszego na trzecie miejsce w amerykańskich kinach, analitycy banku Nomura są optymistycznie nastawieni do wyników filmu w Chinach. Łączne wpływy ze sprzedaży biletów prognozują dla Chin Kontynentalnych na poziomie ponad 230 mln USD. W skali świata może to nie jest porywająca kwota, warto jednak zwrócić uwagę na fakt, że poprzednie trzy części Gwiezdnych Wojen, które trafiły do kin Państwa Środka pomiędzy 1999 a 2005 r. wygenerowały mniej niż 20 mln USD przychodów, wynika z danych Box Office Mojo.

Tymczasem w Ameryce Północnej, w niecały miesiąc od debiutu (dane z 6 stycznia) wpływy ze sprzedaży biletów przekroczyły poprzedni rekord należący do Avatara na poziomie 760,5 mln USD. 

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Po godzinach / Chińczycy też polubili najnowsze Gwiezdne Wojny