Citi położy nacisk na korporacje
Citigroup ma zamiar rozszerzyć działalność w Polsce o branżę ubezpieczeniową. Natomiast należący do niej Bank Handlowy planuje w 2002 r. zwiększenie liczby klientów indywidualnych do 1 mln.
Citigroup rozważa wejście w polską branżę ubezpieczeniową. Zdaniem Cezarego Stypułkowskiego, prezesa Banku Handlowego, jest jeszcze za wcześnie, aby mówić o szczegółach planowanej inwestycji. Prezes BHW nie precyzuje też, w jaki sposób Citi miałoby wejść na polski rynek ubezpieczeń: przez przejęcie już istniejącej firmy czy też tworzenie nowej.
— Na polskim rynku ubezpieczeniowym trudno byłoby znaleźć dużą firmę do przejęcia, ponieważ niewiele już zostało. Z kolei kupno jednej z małych firm, które przeżywają kłopoty, nie ma sensu. Citigroup powinno raczej zdecydować się na stworzenie od podstaw własnej spółki — uważa Tomasz Stadnik, doradca inwestycyjny Credit Suisse Asset Managament.
Detal ma być silniejszy
Bank Handlowy, który 1 marca połączył się z Citibankiem, chce w ciągu dwóch lat wzmocnić działalność detaliczną.
— Mamy ambicje, aby sektor bankowości detalicznej pozyskał milion klientów. Zakładam, że osiągniemy to w 2002 r. — twierdzi Cezary Stypułkowski.
Połączony bank obsługuje około 400 klientów korporacyjnych i ponad 17 tys. klientów detalicznych.
— Bank Handlowy jest silnym bankiem korporacyjnym, a po połączeniu z Citibankiem stanie się bezdyskusyjnym liderem na tym rynku. Równocześnie chcemy zwiększać udziały w bankowości detalicznej — wyjaśnia prezes BHW.
Szykuje się nowa emisja
Citigroup, inwestor BHW, który obecnie ma 87,8 proc. jego akcji, deklarował, że będzie dążyć do zapewnienia płynności obrotu jego walorami, m.in. poprzez stopniowe obniżanie swojego udziału w tym banku. Cezary Stypułkowski nie wyjaśnia jednak, w jaki sposób może wyglądać zwiększenie płynności.
— Nie wykluczone, że Citigroup zdecyduje się na publiczną emisję akcji — twierdzi prezes BHW.
Teraz w wolnym obrocie znajduje się 2 proc. akcji banku.