Citroen wyda 37 mln zł na siedzibę

Krzysztof Kluska
opublikowano: 2001-04-03 00:00

Citroen wyda 37 mln zł na siedzibę

Citroen Polska rozpoczął budowę nowej siedziby firmy. Inwestycja o wartości 10 mln EUR (blisko 37 mln zł) ma zakończyć się jeszcze w tym roku.

Nowa siedziba Citroen Polska ma być gotowa pod koniec listopada 2001 r. Inwestycja została zlokalizowana przy alei Krakowskiej, na tyłach portu lotniczego Warszawa Okęcie. Koszt tego przedsięwzięcia oszacowano na 10 mln EUR (około 37 mln zł). Nadzór nad całością prac związanych z budową biurowca i salonu sprawuje firma Art Group.

Większy prestiż

Zdaniem przedstawicieli firmy Citroen, posiadanie własnej siedziby ułatwi spółce funkcjonowanie na lokalnym rynku. Budynek mieszczący biura firmy, salon sprzedaży samochodów (największy w Polsce) oraz serwis powstaną na działce o powierzchni ponad 16 tys. mkw., którą Citroen Polska odkupił od firmy PLL LOT. Zgodnie z planem, budynek o łącznej powierzchni ponad 8,8 tys. mkw. (w tym ponad 2,6 tys. mkw. przeznaczono na podziemne parkingi) ma być oddany do użytku już w listopadzie. Przedsięwzięcie francuskiego importera samochodów spotkało się również z aprobatą władz gminy, które właśnie przez lokowanie na swoim trenie takich firm jak Citroen chcą tworzyć nowe miejsca pracy.

Więcej rynku

Według Michela Bricout, dyrektora Citroen International, inwestycja w Warszawie jest efektem rosnącej sprzedaży samochodów firmy.

— Obecnie nasza marka opanowała ponad 3,4 proc. polskiego rynku samochodowego. Są to wyniki lepsze niż w roku ubiegłym. Jest to satysfakcjonujące, tym bardziej że cały polski rynek samochodowy przeżywa duże problemy — informuje Michel Bricout.

Przedstawiciele francuskiego koncernu nie ujawniają dalszych planów związanych z rozwojem sieci w Polsce, choć twierdzą, że największy warszawski salon może nie być ich ostatnią inwestycją tego typu.

— Chcemy utrzymać dobre wyniki sprzedaży naszych samochodów. Jeśli nam się to uda, będziemy myśleć o kolejnych inwestycjach związanych z rozbudową naszej sieci — komentuje Marc Guondin, dyrektor Citroen Polska.