Siemianowice Śląskie uruchomiły Samorządową Elektroniczną Platformę Informacyjną (SEPI) — rozwiązanie do obsługi osób starających się o pomoc społeczną i świadczenia rodzinne. SEPI, gromadząc w jednym miejscu dane rozproszone dotychczas w różnych instytucjach, ma ukrócić nadużycia przy wypłacie świadczeń ośrodka pomocy społecznej, powiatowego urzędu pracy i referatu świadczeń rodzinnych urzędu miasta. System przygotowała i wdrożyła spółka Computerland. Projekt kosztował ponad 200 tys. zł. Dzięki SEPI, powiatowy urząd pracy nie musi drukować i wysyłać zaświadczeń do ośrodka pomocy społecznej z informacją, że dana osoba jest w nim zarejestrowana — obie instytucje mają tę samą bazę danych. W skali Siemianowic Śląskich pozwala to zaoszczędzić rocznie 100 tys. zł. Tyle kosztowały druk i wysyłka 30 tys. zawiadomień.