Co dalej z sektorem gier?

Arkadiusz Bebel, zarządzający funduszami w Quercus TFI
opublikowano: 31-08-2021, 20:00

Spółki z sektora gamingowego, zarówno w Polsce jak i na świecie, są w 2021 r. w niełasce inwestorów. Lokalny indeks WIG.Games spadł w tym roku o 20 proc., a globalny ETF VanEck Vectors Video Gaming and Esport (ESPO) spadł o około 3 proc.. Zachowuje się więc słabiej niż indeksy szerokiego rynku.

Można wymienić kilka powodów słabości całego sektora, m.in. wysoki efekt bazy, otwarcie gospodarki (ludzie obecnie mniej czasu na granie), rosnące koszty marketingu internetowego (dotyczy głównie sektora mobilnego), zmiany w IOS czy też pojawiające się ostatnio regulacje w Chinach. Do tego dochodzą czynniki specyficzne dla poszczególnych spółek, np. brak premier w krótkim terminie. Z drugiej jednak strony mamy czynniki strukturalne, długoterminowe, takie jak rosnącą liczbę graczy czy wzrost wydatków, ponoszonych przez pojedynczego gracza.

Analiza przekazu globalnych spółek po wynikach za II kwartale prowadzi do wniosku, że obecnie wpływ wielu negatywnych czynników słabnie. Stawki marketingowe utrzymują się na wysokim poziomie, ale już nie rosną. Dodatkowo spółki stopniowo znajdują nowe źródła graczy obniżając w ten sposób koszt pozyskania użytkowników. Po początkowej niepewności odnośnie tego, co przyniosą zmiany w IOS/IDFA wydaje się, że sytuacja jest obecnie opanowana i spółki są w stanie skutecznie działać w nowej rzeczywistości. Rosnąca liczba zachorowań, tzw. czwarta fala, również powinna krótkoterminowo pozytywnie wpłynąć na czas przeznaczony na granie.

Wydaje się więc, że obecnie sektor jest w momencie, w którym warto zwiększyć na niego ekspozycję – dużo negatywnych czynników jest już w cenach, wyceny spadły, sentyment się pogorszył, a sytuacja fundamentalna powinna się poprawiać.

Rynek gier
Newsletter z wiadomościami nt. branży gamingowej oraz polskich producentów gier komputerowych.
ZAPISZ MNIE
×
Rynek gier
autor: Grzegorz Suteniec
Wysyłany raz w tygodniu
Grzegorz Suteniec
Newsletter z wiadomościami nt. branży gamingowej oraz polskich producentów gier komputerowych.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane