W 2022 r. Columbus Energy zanotował 114,7 mln zł skonsolidowanej straty netto wobec 16,4 mln zł straty rok wcześniej.

Przychody grupy, działającej w branży OZE, spadły o 15 proc. do 598,1 mln zł. Na poziomie EBITDA strata wyniosła 54 mln zł (w 2021 r. spółka miała 13,6 mln zł zysku).
Zarząd Columbusa podkreśla, iż wyniki za 2022 r. są mocno obciążone kosztami, na które składały się m.in. odsetki, prowizje i opłaty na rzecz zmian struktury finansowania, ale też odpisy i rezerwy. Wspomniane koszty osiągnęły łączną wartość 62 mln zł.
- W ciągu ostatnich 12 miesięcy z rynku fotowoltaicznego zniknęło, bądź przebranżowiło się ponad 90 proc. firm. Pozostało kilka większych podmiotów i rozdrobniony rynek instalatorów lokalnych. Podsumowując wynik finansowy, warto więc zapytać, czy koszt, jaki ponieśliśmy w 2022 r., był wart znalezienia się w miejscu, w którym obecnie jesteśmy. Inaczej ujmując, czy inwestycja dziesiątków milionów złotych w to, aby 90 proc. naszej konkurencji na rynku fotowoltaiki zniknęła, była dobrą inwestycją? Uważamy, że tak - twierdzi Dawid Zieliński, prezes Columbus Energy, cytowany w informacji prasowej.