Cyfrowa ślepota zmorą firm

opublikowano: 29-08-2018, 22:00

61 proc. pracowników umysłowych musi poszukiwać niezbędnych informacji do wykonywania codziennych obowiązków zawodowych — wynika z analiz firmy International Data Corporation (IDC).

Zajmuje im to, według wyliczeń McKinsey & Company, ok. 1,8 godz. dziennie, a więc 9,3 godz. tygodniowo.

— Jeśli założymy, że osoba zarabiająca średnią krajową poświęca ponad 30 proc. swojego czasu na poszukiwanie i integrowanie informacji z różnych źródeł [tzw. cyfrowa ślepota — przyp. red.], to okaże się, że koszt takich działań wyniesie blisko 2 tys. złotych — zwraca uwagę Maciej Stanusch ze Stanusch Technologies.

Według wyliczeń ekspertów, niewielka, 20-osobowa firma może stracić w ten sposób nawet pół miliona złotych rocznie. Warto dodać, że już w opracowaniu z 2001 r. IDC zaznaczało, że pracownicy przeznaczają na szukanie potrzebnych informacji do 35 proc. swojego czasu. To pokazuje, że mimo technologicznego postępu wciąż niewiele się zmieniło.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Paulina Kostro

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Wyniki spółek / Cyfrowa ślepota zmorą firm