W czasie pandemii MŚP chcą konkurować wysoką jakością produktów i dobrymi relacjami z kontrahentami.
Z badania Siemens Financial Services w Polsce wynika, że w okresie zawirowań przedstawiciele biznesu z sektora przemysłowego stawiają na jakość oferowanych wyrobów. Ważne są dla nich również dobre relacje z kontrahentami i kompetentny zespół pracowników.
Dla wielu przedsiębiorców liczy się też terminowość dostaw towarów i możliwość oferowania jak najniższych cen. Ponadto nie mają oni wątpliwości, że inwestycje w nowoczesny park maszyn przekładają się na zdolność firm do rywalizacji w czasie pandemii.
– Większość badanych przedsiębiorców uważa, że podstawowym czynnikiem wpływającym na ich konkurencyjność jest jakość oferowanych produktów. Warto jednak pamiętać, że wiąże się z tym wiele innych aspektów. Nowoczesny i odnawiany park maszyn pomaga firmom utrzymać jakość produktów na wysokim poziomie. Natomiast do obsługi zautomatyzowanych urządzeń niezbędna jest wysoko wykwalifikowana kadra pracowników. Ponadto stosowanie nowoczesnych technologii sprzyja optymalizacji kosztów, a w konsekwencji firmy mogą oferować niższe ceny – mówi Tomasz Kukulski, prezes Siemens Financial Services w Polsce.
Anita Grygorowicz, szef zespołu vendorskiego w Siemens Financial Services w Polsce, zauważa, że w zależności od wielkości firmy występują różnice w postrzeganiu tego, co jest ważne w osiąganiu przewag konkurencyjnych.
– Średnie przedsiębiorstwa, które zatrudniają od 50 do 249 pracowników, częściej wskazują na nowoczesny i odnawialny park maszynowy, wysoką jakość produktów i zautomatyzowane urządzenia. Natomiast mniejsze firmy, liczące od 10 do 49 pracowników, stawiają głównie na niską cenę i terminowość dostaw – wyjaśnia Anita Grygorowicz.