W ofercie publicznej firma oferuje 4,6 mln akcji nowej emisji serii C. Maksymalna cena to 18 zł, co oznacza, że wpływy z oferty mogą sięgnąć do 82,8 mln zł brutto.
Jeśli wszystkie akcje zostaną objęte, nowi inwestorzy będą kontrolować 40 proc. kapitału. Pozostałe akcje należą do notowanego na GPW Oponeo.pl. Walory te będą objęte lock-upem przez 360 dni.
Dadelo specjalizuje się w sprzedaży rowerów, części i akcesoriów oraz odzieży rowerowej. Spółka prowadzi sprzedaż on-line przez sklep internetowy działający pod marką centrumrowerowe.pl. Od 2019 r. firma sprzedaje także produkty pod marką Eyen.
W okresie 9 miesięcy zakończonym 30 września 2020, Dadelo obsłużyła ponad 200 tys. zamówień internetowych, a wartość średniego zamówienia wyniosła prawie 260 zł.
– Działamy na sprzyjającym i bardzo perspektywicznym rynku. Mamy unikalną pozycję na styku wielu sprzyjających trendów rynkowych i społecznych. Z jednej strony bardzo szybko rosnący rynek e-commerce, w którym mamy duże doświadczenie zdobyte w Oponeo.pl, z drugiej popularyzacja zdrowego trybu życia, dynamicznie rosnąca popularność rowerów, używanych zarówno do codziennego poruszania się w miastach, jak i do rekreacji i sportu. Rozwijana jest także infrastruktura rowerowa, co ważne nie tylko w miastach. - mówi Ryszard Zawieruszyński, prezes Dadelo.
W okresie 6 miesięcy zakończonym 30 czerwca 2020 r. przychody spółki wyniosły 33 mln zł, a EBITDA 3,6 mln zł (wzrost odpowiednio o ponad 113 proc. oraz 843 proc. rok do roku).
W okresie 12 miesięcy zakończonym 31 grudnia 2019 r. przychody wyniosły 33,4 mln zł (+16% r/r). EBITDA w tym okresie wyniosła 1 mln zł (w 2018 roku EBITDA wyniosła -0,5 mln zł).
Zarząd nie zamierza rekomendować Walnemu Zgromadzeniu wypłaty dywidendy z zysku netto za rok obrotowy 2020. Za rok obrotowy 2021 i następne, zarząd zamierza, w zależności od sytuacji finansowej spółki, rekomendować wypłatę dywidendy w kwocie, która będzie stanowiła 30-50 proc.skorygowanego zysku netto spółki.
Pieniądze z oferty pójdą na kupno dodatkowych towarów do oferty spółki i tym samym rozbudowę oferty produktowej do ok. 20-25 tys. SKU, na co spółka zamierza przeznaczyć około 90-92 proc. wpływów z oferty (około 60-70 mln zł) oraz na rozwój infrastruktury magazynowej.
Zapisy inwestorów indywidualnych będą przyjmowane od 4 do 11 grudnia, a book building potrwa od 7 do 11 grudnia. Przydział akcji planowany jest na 18 grudnia.