Czytasz dzięki

Daleko za sąsiadami z południa

opublikowano: 21-07-2015, 22:00

Analizy big data: W Polsce analizę danych i narzędzia big data wykorzystuje 18 proc. firm.

W Europie Środkowej wskaźnik ten wynosi 25 proc. — wynika z badania Intela, które objęło 576 przedsiębiorstw zatrudniających ponad sto osób. Regionalnym liderem w tej dziedzinie są Czechy — 33 proc. tamtejszych spółek posiłkuje się informacjami uzyskanymi z wielkich zbiorów danych, a kolejne 9 proc. chce zacząć to robić do końca roku. Na drugim miejscu znalazła się Słowacja, w której big data stosuje 31 proc. instytucji biznesowych, a 9 proc. planuje wdrożyć takie analizy w najbliższych miesiącach. Wyniki dla Węgier to odpowiednio 19 i 3 proc. Juliusz Kornaszewski z Intel Technology Poland uważa, że kiepski wynik naszego kraju — 18 proc. firm sięgających po zaawansowaną analizę i 7 proc. zainteresowanych tą nowinką — to nie powód, aby bić na alarm. Jego zdaniem, technologia ta rozwija się tak szybko, że jej upowszechnienie jest tylko kwestią czasu.

— Zgodnie z prawidłowością wyznaczoną prawem Moore’a, rozwiązania big data są coraz bardziej wydajne, a jednocześnie ich koszt spada. Z roku na rok stają się łatwiej dostępne także dla tych, którzy wcześniej nie mogli sobie na nie pozwolić — podkreśla Juliusz Kornaszewski.

Systemy business intelligence (BI) i big data pozwalają szybko reagować na zmiany w środowisku biznesowym.

— Analitykę kojarzymy z szybko dostępnymi raportami, które umożliwiają codzienną analizę sprzedaży, lepsze zarządzanie należnościami czy kontrolę rentowności. Rzadziej mówi się o tym, że dzięki BI lub big data można stworzyć profil każdego klienta, jego potrzeb, nawyków, możliwości finansowych — mówi Zbigniew Rymarczyk, wiceprezes i dyrektor sektora ERP Comarchu. © Ⓟ

Stać cię na więcej
Newsletter autorski Mirosława Konkela
ZAPISZ MNIE
×
Stać cię na więcej
autor: Mirosław Konkel
Wysyłany raz w tygodniu
Mirosław Konkel
Jesteś lepszy, niż ci się wydaje, ale nie tak dobry, jak mógłbyś być. Zapisz się na newsletter - znajdź inspiracje i odpowiedzi na ważne pytania.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Mirosław Konkel

Polecane