Decathlon rozważa sprzedaż mniejszościowych udziałów w chińskim biznesie

Tadeusz Stasiuk, Bloomberg
opublikowano: 2023-10-25 09:11

Francuski Decathlon, jeden z największych na świecie detalistów w segmencie odzieży i sprzętu sportowego analizuje sprzedaż udziałów mniejszościowych w swojej działalności biznesowej w Chinach.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Jak wynika z zapowiedzi Decathlonu, plany te związane są z chęcią znalezienia strategicznego partnera, który pomógłby w rozwoju i wzroście działalności francuskiej firmy na chińskim rynku.

Decathlon współpracuje już na tym polu z doradcą. Celuje w sprzedaż udziałów mogących wycenić jego chiński biznes na poziomie co najmniej 1 mld USD. Zastrzeżono, że to wstępny etap analizy i ostatecznie Francuzi mogą zrezygnować z takiej opcji.

Agencja Bloomberg podkreśla, że plany Decathlonu dotyczące chińskiego oddziału firmy pojawiają się w momencie, gdy inne zagraniczne marki detaliczne dokonują przeglądu swojej działalności w azjatyckim kraju, w którym w ostatnich latach wzrost gospodarczy znacznie spowolnił. Chociaż wydatki konsumenckie wykazują oznaki ożywienia, kryzys na rynku nieruchomości w kraju w dalszym ciągu pogarsza nastroje i podaje w wątpliwość, czy Pekin będzie w stanie osiągnąć całoroczny cel wzrostu na poziomie 5 proc..

Decathlon otworzył biuro w Guangzhou w prowincji Guangdong już w 1993 r. Dziesięć lat później firma przeniosła swoją azjatycką siedzibę z Hongkongu do Szanghaju, gdzie otworzyła swój pierwszy sklep detaliczny w Chinach. Od tego czasu Decathlon szybko rozwinął się w Chinach i prowadzi obecnie ponad 300 sklepów w 100 głównych miastach, zaś Państwo Środka jest drugim pod względem liczby placówek rynkiem dla francuskiej firmy. Liczba klientów sięga 25 milionów, zaś aktywnych 15 mln.