Delphi wygra na wyjściu z GM
ZYSK Z ROZWODU: Leszek Waliszewski, szef Delphi Automotive Systems Polska, ocenia, że po rozstaniu z GM, wzrosną zamówienia. fot. G. Kawecki
Delphi Automotive Systems, największy na świecie koncern produkujący podzespoły samochodowe, wyszedł w ubiegłym tygodniu ze struktur General Motors. Dla DAS Polska uniezależnienie się od dawnego właściciela to więcej nakładów na inwestycje, wzrost eksportu i obfitsze kontrakty.
— Uniezależnienie się naszej firmy od General Motors będzie miało ogromne znaczenie także dla Delphi Polska. Dotychczas nasi odbiorcy traktowali nas jako cześć konkurencyjnego GM, byli więc raczej ostrożni w dopuszczaniu nas do wczesnych faz projektowania nowych aut. Kiedy wiadomo było, że uniezależnimy się od GM, rozpoczęliśmy rozmowy z innymi kontrahentami. Dzięki temu wzrosną zamówienia na nasze komponenty. W związku z tym zwiększymy zatrudnienie do 2002 roku o kolejne 2 tys osób — mówi Leszek Waliszewski, prezes Delphi Automotive Systems Polska.
Nie wiadomo, czy rozwój krajowego oddziału DAS będzie wiązać się z budową nowych fabryk. W Polsce Delphi działa od 1995 roku i zatrudnia ponad 4,5 tys. osób.
Obecnie koncern inwestuje w budowę Centrum Technicznego w Krakowie.