Przychody właściciela sieci marketów spożywczo-przemysłowych wzrosły r/r o 10,2 proc. do 7,35 mld zł (to o 1,3 proc. mniej od konsensu prognoz analityków), a EBITDA zwiększyła się o 8,2 proc. r/r do 532,3 mln zł.
Wzrost sprzedaży LfL wyniósł 0,5 proc. wobec 11,9 proc. w I kwartale 2024 r.
Jak podała spółka, na słabszą dynamikę LFL wpływ miało przesunięcie Wielkanocy z I kw. 2024 r. do II kw. 2025 r. (co powinno korzystnie wpływać na dynamikę sprzedaży LFL w II kw. tego roku), oraz dwa dni handlowe mniej w I kw. 2025 r. w porównaniu z I kw. 2024 r.
W I kwartale 2025 r. Dino Polska uruchomiło 58 nowych sklepów. Na koniec marca 2025 r. sieć Dino obejmowała 2.746 marketów o łącznej powierzchni sali sprzedaży wynoszącej 1.084,5 tys. m kw. (+12,9 proc. rdr). Rok wcześniej, w I kw. Dino Polska uruchomiła 32 sklepy.
Nakłady inwestycyjne przeznaczone na rozwój firmy wyniosły w I kwartale 516 mln zł i były o 56 proc. wyższe niż przed rokiem.
Zarząd spółki oczekuje, że w 2025 r. liczba otwarć nowych sklepów wzrośnie o wysokich kilkanaście procent, a łączne nakłady inwestycyjne wyniosą 1,7-1,8 mld zł (na co oprócz rozwoju sieci sklepów, złożą się nakłady na zaplecze logistyczne oraz na zwiększanie mocy produkcyjnych Agro-Rydzyny).