Zwolnienia obejmą mniej niż 200 pracowników w obu działach i mogą zostać ogłoszone już w środę. Największe cięcia dotkną ABC News.
Niektóre programy emitowane w amerykańskiej stacji telewizyjnej ABC, takie jak magazyn śledczy „20/20” i wieczorny program informacyjny „Nightline”, zostaną połączone w jedną redakcję. Dodatkowo Disney planuje zintegrować zespoły zajmujące się treściami cyfrowymi i mediami społecznościowymi z działami odpowiedzialnymi za produkcję wiadomości, programów oraz zarządzanie własnymi stacjami telewizyjnymi.
ABC News jest znane między innymi z popularnego programu porannego „Good Morning America”. Jak donosi „The Wall Street Journal”, wszystkie trzy godziny tego programu zostaną skonsolidowane pod jednolitym kierownictwem – obecnie jego trzecia godzina posiada osobny zespół produkcyjny.
Firmy medialne nieustannie dostosowują swoje strategie biznesowe w odpowiedzi na odpływ widzów z telewizji kablowej na platformy streamingowe. Tymczasem Disney poinformował, że w okresie od października do grudnia zeszłego roku jego skorygowany zysk na akcję wzrósł o 44 proc., osiągając poziom 1,76 USD.