“Opublikowany przez spółkę (1 października, po sesji) zestaw wstępnych przychodów denominowanych w USD oraz kluczowych wskaźników efektywności za III kw. 2021 roku oceniamy pozytywnie: przerwanie trendu spadkowego (kw./kw.) wskaźnika ARPU dla nowych klientów dla aplikacji LiveChat, solidny wzrost (kw./kw.) miesięcznego powtarzalnego przychodu, stabilizacja tempa wzrostu (kw./kw.) powtarzalnego przychodu dla aplikacji LiveChat na nieco wyższym poziomie niż przed pandemią oraz (v) wysoki (znacząco powyżej naszych oczekiwań) poziom sprzedaży denominowanej w USD z nawiązką kompensują nieco niższy od naszych oczekiwań przyrost klientów netto” - głosi raport.
Specjalista zauważa, że akcje spółki zaczęły znowu być notowane z dyskontem do mediany dla zagranicznych spółek SaaS na poziomie mnożników EV/EBITDA (kwartał temu, po raz pierwszy w historii, akcje spółki były wyceniane z premią) w uwagi na znaczący spadek kursu akcji spółki przy równoczesnym wzroście mnożników spółek SaaS.
Jego zdaniem bieżąca wycena rynkowa stała się zachęcająca. Sobiesław Pająk oczekuje w III kw. br. mocnego wzrostu sprzedaży i zysku operacyjnego, tak rok-do-roku jak i kwartał-do-kwartału.
“Dynamiki te będą, naszym zdaniem, nieporównywalnie lepsze, niż dynamiki z poprzedniego (rozczarowującego) kwartału (kiedy zysk operacyjny spółki wzrósł zaledwie o 9 proc. r/r, spadając jednocześnie o 5 proc. względem I kwartału). Prognozowana duża poprawa wyników finansowych powinna, w naszej ocenie, zadowolić inwestorów stanowiąc pozytywny bodziec" - dodaje analityk.