POMYSŁ NA BIZNES: Czy obrączka z drewna może być trwała? Jak najbardziej. A do tego ma własną duszę — przekonuje twórca Zaczyk Wood Rings
W świecie, w którym już prawie wszystko jest plastikowe, coraz więcej osób tęskni za czymś naturalnym i organicznym. Dobrze też, żeby jednocześnie było mniej sztampowe i masowe niż produkty kupowane w sieciówkach. Odpowiedzią na te potrzeby są designerskie produkty wykonane z drewna. Nosimy już drewniane zegarki i okulary, przyszedł więc czas na drewniane... obrączki.
Artykuł dostępny dla subskrybentów i zarejestrowanych użytkowników
REJESTRACJA
SUBSKRYBUJ PB
Zyskaj wiedzę, oszczędź czas
Informacja jest na wagę złota. Piszemy tylko o biznesie
Poznaj „PB”
79 zł5 zł/ miesiąc
przez pierwsze dwa miesiące później cena wynosi 79 zł miesięcznie
Cały artykuł mogą przeczytać tylko nasi subskrybenci.Tylko teraz dostęp w promocyjnej cenie.
przez pierwsze dwa miesiące później cena wynosi 79 zł miesięcznie
Od jakiegoś czasu nie masz pełnego dostępu do publikowanych treści na pb.pl. Nie może Cię ominąć żaden kolejny news.Wróć do świata biznesu i czytaj „PB” już dzisiaj.
POMYSŁ NA BIZNES: Czy obrączka z drewna może być trwała? Jak najbardziej. A do tego ma własną duszę — przekonuje twórca Zaczyk Wood Rings
W świecie, w którym już prawie wszystko jest plastikowe, coraz więcej osób tęskni za czymś naturalnym i organicznym. Dobrze też, żeby jednocześnie było mniej sztampowe i masowe niż produkty kupowane w sieciówkach. Odpowiedzią na te potrzeby są designerskie produkty wykonane z drewna. Nosimy już drewniane zegarki i okulary, przyszedł więc czas na drewniane... obrączki.
DESIGN WE WSPÓŁPRACY Z NATURĄ:
Każdy kawałek drewna ma niepowtarzalną barwę, fakturę i usłojenie, dzięki czemu każda obrączka jest jedyna w swoim rodzaju — zapewnia Artur Zaczyk, twórca Zaczyk Wood Rings.
WOJCIECH ROBAKOWSKI
Moda z zagranicy
Za granicą obrączki z drewna są prawdziwym hitem, w Polsce to wciąż nowinka i nisza, którą postanowił zagospodarować 26-letni Artur Zaczyk. Prace nad drewnianymi pierścionkami zaczął już w 2014 r., jednak potrzebował dwóch lat prób i szlifów, aby uzyskać satysfakcjonujące jakość i design. Gdy był już gotowy, w styczniu 2016 r. zaprezentował w sieci swoją nietypową kolekcję obrączek pod szyldem Zaczyk Wood Rings. Zaczynał praktycznie bez kapitału początkowego.
— Każdą czynność przy tworzeniu obrączek przemyślałem tak, żeby na początku nie musieć kupować żadnych maszyn czy specjalistycznych narzędzi. Szczególnie że obrączki tworzę ręcznie. Zakładając działalność, do dyspozycji miałem mniej więcej 1000 zł — wspomina Artur Zaczyk.
Zainteresowanie nietypowymi obrączkami przerosło jego najśmielsze oczekiwania. Obecnie otrzymuje kilkanaście mejli dziennie, a jako że wciąż pracuje sam, ustawia się coraz dłuższa kolejka zainteresowanych.
— Sam projektuję, tworzę, promuję i przygotowuję obrączki do wysyłki. Sam zajmuję się księgowością oraz rozmowami czy spotkaniami z klientami — wylicza właściciel Zaczyk Wood Rings.
Na razie nie planuje tego zmieniać, choć kolejne miesiące i rosnące zainteresowanie drewnianym, ręcznie wykonanym produktem mogą zweryfikować te założenia.
Wyróżnić się prostotą
Podczas gdy inni twórcy zastanawiają się, jak urozmaicić swoje produkty, jak dodać im więcej blichtru, żeby wyróżniały się spośród morza innych, Artur Zaczyk stawia na prostotę i naturalność. To, według niego, dziś naprawdę może być wyróżniające. Jak podkreśla, tworzone przez niego obrączki to przedmioty z duszą, co dla wielu klientów ma ogromne znaczenie. Ta dusza to np. rodzaj drewna, z jakiego wykonywane są obrączki. Artur Zaczyk tworzy je zarówno z drzew polskich, jak i tropikalnych! Dzięki metodzie bentwood, którą stosuje, osiąga odpowiednią trwałość i 100-procentową wodoodporność swoich produktów. Wspomniana metoda polega na zwijaniu na gorąco struganego wcześniej na cienkie paski drewna, co powoduje eliminację jego słabych punktów. Starannie zaprojektowane i solidnie wykonane obrączki ozdabiane są kamieniami i minerałami, co dodatkowo podkreśla ich organiczny charakter. O doborze drewna i dodatków mogą zadecydować sami klienci, których artysta zaprasza do współprojektowania. Jeśli zaś młoda para nie wie, co dokładnie chciałaby mieć, może wybrać z gotowej galerii projektów.
Przede wszystkim promocja
Mimo tak dużego zainteresowania ofertą Artur Zaczyk gospodaruje zarobionymi pieniędzmi tak, aby jak najwięcej przeznaczać na reklamę i promocję wciąż niszowego produktu. Działania skupia na razie w sieci.
— Zamierzam promować swoją markę tak, by niedługo było o niej naprawdę głośno. Żeby osoby szukające obrączek od razu rozważały zakup ich u mnie, wiedząc, że obrączki z drewna są coraz bardziej popularne i poszukiwane — zapowiada właściciel Zaczyk Wood Rings.