Drozapol-Profil chce stworzyć grupę generującą ponad 400 mln zł przychodów

Polska Agencja Prasowa SA
opublikowano: 2006-05-24 21:17

Dystrybutor wyrobów stalowych Drozapol-Profil chce poprzez akwizycje w ciągu trzech lat stworzyć grupę kapitałową usługowo- handlowo-produkcyjną z przychodami ponad 400 mln zł i zyskami blisko 16 mln zł. Inwestycje sięgną ok. 100 mln zł - poinformował w środę prezes spółki Wojciech Rybka.

Dystrybutor wyrobów stalowych Drozapol-Profil chce poprzez akwizycje w ciągu trzech lat stworzyć grupę kapitałową usługowo- handlowo-produkcyjną z przychodami ponad 400 mln zł i zyskami blisko 16 mln zł. Inwestycje sięgną ok. 100 mln zł - poinformował w środę prezes spółki Wojciech Rybka.

"W ciągu dwóch najbliższych lat będziemy przekształcać się w firmę handlowo-usługowo-produkcyjną, dzięki czemu będziemy w stanie uzyskiwać wyższe marże zysku (...) Po wykonaniu planu do roku 2008 chcemy wejść do pierwszej siódemki dystrybutorów stali" - dodał.

Docelowa struktura sprzedaży grupy kapitałowej Drozapol-Profil ma w 60-70 proc. obejmować obroty firm handlowych i dystrybucji stali, 15-20 proc. stanowić będą obroty firm serwisowych i przetwórstwo, 15-20 proc. obroty producentów konstrukcji stalowych, a 2-5 proc. będzie to outsourcing na obsługę grupy.

W 2005 roku przychody ze sprzedaży Drozapolu wyniosły 82,2 mln zł, a strata netto sięgnęła 576 tys. zł.

Na koniec 2005 roku największy udział w sprzedaży miały blachy - 70,7 proc., kształtowniki 13,6 proc., pręty zbrojeniowe 7,2 proc., a profile i rury 6,1 proc.

Według założeń w grupie kapitałowej Drozapol-Profil miałyby docelowo znaleźć się 3-4 spółki, zarówno produkcyjne jak i handlowe.

W kwietniu spółka podpisała list intencyjny na zakup 33 proc. udziałów legnickiej spółki Cynk-Mal, a Rybka powiedział, że w 2007 roku Drozapol-Profil zwiększy ten udział do 66 proc., zaś docelowo będzie to 100 proc.

Cynk-Mal jest jednym z największych producentów bednarki ocynkowanej i drutu ocynkowanego w Polsce i w Europie Środkowo- Wschodniej, oraz znaczącym producentem profili zimnogiętych.

W czerwcu Drozapol-Profil ma rozpocząć due-diligence w firmie handlowej o przychodach rzędu 150-200 mln zł oraz w firmie produkcyjnej o przychodach w przedziale 30-40 mln zł.

Rybka poinformował również, że planowana strategia wymaga inwestycji i do końca 2008 roku spółka przeznaczy około 100 mln zł, z czego najwięcej, bo 60-80 mln zł na akwizycje, a 20 mln zł na środki obrotowe.

Spółka przeznaczy też 11,8 mln zł na centrum serwisowe w Ostrowcu Świętokrzyskim, do 2 mln zł na zakup nieruchomości z magazynem oraz 1,7 mln zł na oddział produkcji zbrojeń budowlanych w Bydgoszczy.

Rybka powiedział, że pieniądze będą pochodzić zarówno z emisji akcji dla właścicieli przejmowanych spółek (w tym dla Cynk-Malu), emisji akcji na rynek dla inwestorów finansowych z możliwością prawa poboru jak i z kredytów bankowych. W przypadku bessy na giełdzie zamiast emisji akcji możliwa byłaby emisja obligacji zamiennych na akcje.

W lipcu ma odbyć się walne zgromadzenie akcjonariuszy spółki, które zadecyduje o przyszłych emisjach akcji.

Rybka, który wraz z żoną jest największym akcjonariuszem Drozapolu, powiedział też, że po emisjach zwiększy się free-float na giełdzie, a udział jego i jego żony spadnie do 50,1 proc. Obecnie Wojciech Rybka ma 43,9 proc. głosów na WZA, a Grażyna Rybka 38,8 proc. głosów.