Pieniądze z emisji bydgoskiego dystrybutora stali pójdą na rozbudowę sieci sprzedaży i przejęcia. Początek oferty za dziesięć dni.
Już za tydzień Drozapol-Profil, dystrybutor wyrobów hutniczych, poda przedział cenowy w ofercie do 5,55 mln akcji. Do sprzedaży trafią: 4 mln papierów nowej emisji (0,98 mln w transzy dla drobnych inwestorów) i 1,55 mln walorów należących do dotychczasowych właścicieli. Nowi akcjonariusze obejmą 28 proc. kapitału zakładowego. Emisja ma przynieść od 20 do 32 mln zł.
— Wpływy przeznaczymy na rozbudowę sieci sprzedaży, konsolidację branży i budowę centrum serwisowego — mówi Wojciech Rybka, prezes i główny akcjonariusz spółki Drozapol-Profil.
W planach jest stworzenie grupy kapitałowej. W jej skład wejdą także firmy zajmujące się produkcją wyrobów stalowych.
— Możliwe jest przejęcie nawet trzech podmiotów. Celem jest zwiększenie przychodów i poprawa bezpieczeństwa transakcji — dodaje Wojciech Rybka.
Prezes zapowiada, że dynamika przychodów w 2005 r. będzie co najmniej taka jak tegoroczna po trzech kwartałach wyniosła 28 proc. Rosnąć mają także zyski, jednak na oficjalne prognozy trzeba poczekać do przyszłego tygodnia.
Analitycy podchodzą jednak do zapowiedzi spółki z małą rezerwą.
— W tym roku jest ogromny popyt na stal. Ceny wzrosły więc o ponad 50 proc. Pojawiają się już jednak analizy, które mówią, że popyt na stal może wytracić dynamikę już w drugiej połowie przyszłego roku. W porównaniu z giełdowymi konkurentami plusem spółki jest natomiast to, że jest w stanie w dużym zakresie ograniczać koszty — mówi Piotr Wiśniewski, analityk DM AmerBrokers.
Przedział cenowy zostanie ustalony za tydzień. Za dziesięć dni rusza budowa książki popytu, a zapisy potrwają od 3 do 10 grudnia. Debiut zaplanowano na przełom roku.