Duński kapitał i organizacja, polska przedsiębiorczość

opublikowano: 16-12-2022, 10:50
aktualizacja: 16-12-2022, 15:48
Play icon
Posłuchaj
Speaker icon
Close icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl

Największym rynkiem zbytu produktów firmy jest Dania, ale od blisko dwóch lat są one oferowane są także w Polsce. Firma chce szerzej rozwinąć sprzedaż w Skandynawii, a także w Niemczech.

3. miejsce województwo zachodnio-pomorskie - Elogic Polska

Dostosowanie:Teraz inaczej podchodzimy do radzenia sobie z wyzwaniami związanymi z przerwaniem łańcucha dostaw: zamiast czekać, aż sytuacja wróci do normy, pracujemy i tworzymy tak, jakby obecna sytuacja była normą na najbliższe lata. Nie jest to łatwe, ale przez to jesteśmy bardziej kreatywni i bardziej zorientowani na praktyczne rozwiązania – tłumaczy Marcin Osiński, general manager Elogic Polska.
Dostosowanie:Teraz inaczej podchodzimy do radzenia sobie z wyzwaniami związanymi z przerwaniem łańcucha dostaw: zamiast czekać, aż sytuacja wróci do normy, pracujemy i tworzymy tak, jakby obecna sytuacja była normą na najbliższe lata. Nie jest to łatwe, ale przez to jesteśmy bardziej kreatywni i bardziej zorientowani na praktyczne rozwiązania – tłumaczy Marcin Osiński, general manager Elogic Polska.

Elogic jest producentem paneli, rozdzielnic elektrycznych oraz powiązanych usług dla instalatorów, zakładów przemysłowych, sektora opieki zdrowotnej, producentów maszyn i urządzeń przemysłowych oraz sektora energetycznego. Rozwiązania Elogic mogą być realizowane zarówno w ramach standardów europejskich, jak i na rynek amerykański.

Firma powstała w 2008 r. z połączenia trzech podmiotów: Demex Electric, Circuit Electric i DLK, jej korzenie sięgają więc 1969 r. W maju 2021 r. została nabyta przez czterech prywatnych duńskich inwestorów, z planem na długofalowe zarządzanie, ambitną strategią wzrostu oraz rozwoju międzynarodowego. Strategia firmy zakłada, że Elogic Polska jest główną siedzibą operacyjną, obsługującą kraje Europy Środkowej, Zachodniej i Skandynawii.

– Wieloletnie doświadczenie w branży oraz – co warte podkreślenia – pracownicy firmy z długim stażem pracy i wysokimi kompetencjami to nasza przewaga. Rotacja kadry jest bardzo niewielka w porównaniu z innymi zakładami produkcyjnymi. A firma zatrudnia blisko 250 osób. Przewaga Elogic to również zarządzanie oparte na budowaniu partnerskich relacji z klientami, dostawcami i pracownikami – tłumaczy Marcin Osiński, general manager Elogic Polska.

Dodaje, że np. zakład firmy pracuje na jedną zmianę. Uznano, że warto ponieść koszty dodatkowych stanowisk pracy, by zachować bardziej komfortowy dla pracowników tryb produkcji.

Jak informuje Marcin Osiński, rynek budowy paneli elektrycznych w Polsce jest rozproszony, co oznacza też, że nie ma w kraju wielu firm produkujących panele na skalę masową.

– I tu właśnie Elogic widzi swoją szansę: wykorzystanie efektu skali, a przez to bycie konkurencyjnym cenowo i w takich aspektach jak jakość produktu, rozwiązań technicznych i ekspercka wiedza techniczna – streszcza Marcin Osiński.

Dodaje, że wielu wytwórców różnego rodzaju urządzeń czy systemów przemysłowych samodzielnie produkuje panele do swoich produktów.

– Naszym celem jest, aby zaufali nam i przekazali tę część swojego biznesu. Po pierwsze dlatego, że my wiemy, jak to robić, a po drugie, aby mogli skupić się na swoich głównych procesach – przekonuje.

Firma rozwija się bardzo dynamicznie i ma duży potencjał na przyszłość.

– W tym roku finansowym spodziewamy się ponad 20-proc. wzrostu obrotów. Mógłby być znacznie większy, gdyby nie ograniczenia związane z komponentami i możliwością szybkiego zbudowania zdolności produkcyjnych – podkreśla Marcin Osiński.

Elogic ma ambicje bycia pierwszym wyborem dla średnich i dużych podmiotów, jeżeli chodzi o dostarczenie paneli dystrybucyjnych i sterowniczych. Ale światowe problemy z łańcuchami dostaw nie ominęły ani branży, ani firmy.

– Główną częścią naszych produktów są komponenty elektryczne, których dostawy nadal są nieprzewidywalne. To utrudnia nam terminową realizację zleceń. Podjęliśmy działania, aby przeciwdziałać tej sytuacji. Tam, gdzie to możliwe, staraliśmy się o większe zapasy, zbudowaliśmy bardzo bogatą bazę dostawców alternatywnych. W przypadku braku danego komponentu proponujemy alternatywne rozwiązania techniczne, które rozwiązują dany problem – opowiada Marcin Osiński

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane