Mecz otwarcia, w którym Brazylia pokonała Chorwację, wedlug wyliczeń firmy badawczej Nielsen oglądało 9,5 mln ludzi w USA, w porównaniu do 8,8 mln, którzy śledzili potyczkę Meksyku z RPA w 2010 r.
Zmniejszyła się natomiast widownia oglądająca pierwszy mecz brazylijskiego mundialu w hiszpańskojęzycznej telewizji Univision do 5,1 mln wobec 5,9 mln w 2010 r.. Nie można jednak mówić o zaskoczeniu ponieważ przed czterema laty w meczu otwarcia brała udział meksykańska drużyna, zaś duży odsetek odbiorców Univision jest właśnie pochodzenia meksykańskiego.
Rekordową w tym roku oglądalność odnotowała też niemiecka stacja ZDF. Zwycięstwo Canarinhos śledziło aż 15,9 mln widzów. Mecz w Sao Paulo przykuł również uwagę największej liczby kibiców telewizyjnych w tym roku w Wielkiej Brytanii, Francji i Włoszech.
Transmisję na żywo na kanale ITV w Wielkiej Brytanii oglądało 10,7 mln ludzi - 6,4 mln więcej niż w meczu otwarcia z Mistrzostw Świata w RPA. Włoska Rai 1 odnotowała 9,1 mln widzów, podczas gdy w przypadku francuskiej TF1 było to 8,7 mln widzów.