Czytasz dzięki

E-commerce przyszłością sprzedaży w segmencie MŚP

  • Materiał partnera
opublikowano: 06-10-2020, 00:00

Handel internetowy w Polsce nie od dziś daje ogromne możliwości rozwoju. Zwolenników kupowania z poziomu laptopa czy telefonu zawsze sukcesywnie przybywało, ale nigdy wcześniej w tak szybkim tempie. Dziś 73 proc. internautów w Polsce deklaruje kupowanie przez internet. Dla porównania w ubiegłym roku wskaźnik ten wyniósł 62 proc., a w 2018 r. 56 proc. Wiele firm uświadomiło sobie jednak ten potencjał dopiero, gdy zostały zmuszone do zamknięcia sprzedaży offline. Wybuch pandemii COVID-19 wpłynął na pozytywne nastawienie konsumentów do zakupów i płatności internetowych, co zostało odzwierciedlone w dynamice tych wzrostów.

Zobacz więcej

Joanna Pieńkowska-Olczak, prezes PayU SA

Choć pandemia koronawirusa stała się akceleratorem wzrostu branży e-commerce w Polsce i na świecie, a liczba nowo otwartych sklepów internetowych poszybowała w górę, ostatnie miesiące były dla zdecydowanej większości biznesów trudnym czasem, w którym trzeba było odnaleźć się w nowej, nieznanej rzeczywistości. W PayU nadal obserwujemy znaczący wzrost rejestracji małych i średnich przedsiębiorstw względem analogicznego okresu w ubiegłym roku. Staramy się obsługiwać te firmy maksymalnie szybko, aby mogły czym prędzej uruchomić nowy dla nich kanał sprzedaży. Firmy te mogą liczyć także na preferencyjne warunki finansowe i do 15 grudnia w prosty sposób ustawić bramkę płatności dla swojego e-sklepu, ponosząc jedynie połowę standardowej prowizji. 

Na pewno e-commerce w najbliższych latach będzie rósł znacznie szybciej niż tradycyjna sprzedaż w punktach stacjonarnych i utrzyma przynajmniej kilkunastoprocentową dynamikę, a równolegle udział gotówki w transakcjach e-commerce będzie nadal spadał. Optymistycznie odbieramy również to, że coraz więcej polskich przedsiębiorstw odważnie patrzy na zagraniczne rynki i wychodzi ze swoją ofertą poza Polskę. Jako PayU mamy odpowiednie rozwiązania, aby wspierać sklepy internetowe w rozwijaniu ich sprzedaży transgarnicznej. Wierzymy, że dzięki lokalnym metodom płatności, które udostępniamy, ale także możliwości ciągłego monitorowania zamówień oraz coraz tańszym i szybszym przesyłkom kurierskim, polskim sklepom różnej wielkości będzie coraz łatwiej prowadzić międznarodową ekspansję.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Materiał partnera

Polecane