Nowoczesne i ergonomiczne centra logistyczne w pobliżu dróg ekspresowych i autostrad stanową ważny element w krajowej i europejskiej sieci dystrybucyjnej firmy DB Schenker.

Odpowiadają na takie biznesowe wyzwania jak m.in. wzrost efektywności przy zachowaniu standardów bezpieczeństwa ludzi i przesyłek. Przeniesienie terminali z centrów miast na ich obrzeża przyczynia się ponadto do zmniejszenia zanieczyszczenia powietrza w miastach, natężenia ruchu i hałasu.
— Działamy zgodnie ze strategią zrównoważonego rozwoju. Dbając o jakość rozwiązań, doskonalimy procesy, koncentrujemy się na lepszym, ekologicznym wykorzystaniu zasobów. Stanowi to główny element kultury Lean, czyli ciągłego doskonalenia, którą budujemy w naszej firmie — mówi Janusz Górski, dyrektorDB Schenker North & East Europe.
W sieci DB Schenker działają już trzy ekologiczne terminale. Obiekt pod Białymstokiem z certyfikatem BREEAM (British Research Establishment Environmental Assessment Method) oddany do użytku w 2014 r. i tegoroczne bliźniacze inwestycje pod Olsztynem i Zieloną Górą.
Zastosowane w nich rozwiązania spełniają najwyższe normy pod względem oszczędności energii, redukcji emisji CO 2, efektywnej gospodarki wodnej i cieplnej. Zastosowano w nich m.in. lampy LED i solarne, kolektory słoneczne podgrzewające wodę użytkową, zbiorniki na deszczówkę. W halach zamontowano urządzania grzewczo-wentylacyjne, pozwalające na odzysk ciepła.
Specjalne piece kondensacyjne to najbardziej ekologiczne rozwiązania tego typu na rynku. Wszystkie terminale zbudowano z dala od centrów miast. W ostatnich latach DB Schenker przeniósł pod miasta także swoje terminale w Krakwie i Gdyni. W najbliższych latach firma planuje kolejne takie inwestycje.