Ekspert: najbliższe miesiące mogą przynieść wzrosty sprzedaży przez internet

  • PAP
opublikowano: 20-03-2021, 08:55

Najbliższe miesiące mogą przynieść ponowne wzrosty wartość sprzedaży przez internet - wskazał w komentarzu dla PAP ekspert Polskiego Instytutu Ekonomicznego Ignacy Święcicki. Dodał, że jest to związane z przywróconymi w marcu w związku z pandemią ograniczeniami działalności gospodarczej.

fot. ARC
fot. ARC

Święcicki zwrócił też uwagę na możliwy znaczący wzrost sprzedaży e-commerce w branży spożywczej. Wskazał, że w Polsce jedynie 0,8 proc. wartości produktów spożywczych sprzedawanych jest przez internet, a potencjał rozwoju w tym obszarze jest bardzo duży. "Pierwszą okazją do zweryfikowania, na ile ten potencjał może być zrealizowany w krótkim okresie są zbliżające się Święta Wielkanocne, generujące zwiększone zakupy spożywcze. W tym roku, podobnie jak w ubiegłym, przebiegną one w warunkach ostrych obostrzeń przeciwpandemicznych" - ocenił.

Według eksperta najbliższe miesiące mogą przynieść ponowne wzrosty wartość sprzedaży przez internet, co będzie związane z przywróconymi w marcu ograniczeniami działalności gospodarczej, najpierw w niektórych województwach, a obecnie w całym kraju.

Jego zdaniem w dłuższym okresie pozytywnie na rozwój e-handlu wpłyną działania sprzedawców i platform, które mają na celu poprawę warunków konkurencyjnych, skracanie czasu dostaw i rozwój narzędzi zmniejszających bariery rozpoczęcia handlu online.

Ignacy Święcicki wskazał, że wartość sprzedaży przez internet w lutym zmalała w stosunku do stycznia o 9,3 proc., a jej udział w całej sprzedaży detalicznej wyniósł 8,6 proc. "To najniższym wynik w ostatnich czterech miesiącach" - zaznaczył. W jego ocenie czynnikiem, który przyczynił się do tego było otwarcie galerii handlowych od 1 lutego, na co wskazuje zmiana w sprzedaży tekstyliów, odzieży i obuwia, czyli kategorii dóbr, dla której najważniejszym kanałem sprzedaży są galerie handlowe. Zaznaczył, że o ile cała wartość sprzedaży tego typu dóbr była w lutym wyższa o ponad 70 proc. w stosunku do stycznia, o tyle sprzedaż w internecie była o 6,9 proc. niższa.

"Spośród wszystkich kategorii produktów analizowanych przez GUS jedynie w grupie +Pojazdy samochodowe, motocykle, części+ sprzedaż w lutym była wyższa niż styczniu, a największy spadek był grupie +Prasa, książki pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach" – o niemal 20 proc." - dodał w komentarzu.

Puls Innowacji
Najważniejsze informacje o rozwoju i finansowaniu nowych technologii. Ciekawostki ze świata gigantów, start-upów i funduszy VC
ZAPISZ MNIE
×
Puls Innowacji
autor: Anna Bełcik
Wysyłany raz w tygodniu
Anna Bełcik
Najważniejsze informacje o rozwoju i finansowaniu nowych technologii. Ciekawostki ze świata gigantów, start-upów i funduszy VC
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane