AGNIESZKA ZAWISTOWSKA dyrektor UPC Biznes
Koszty — choć ich wysokość jest bardzo istotna, nie powinny stanowić jedynej motywacji do wyboru konkretnego operatora.
Po pierwsze, należy upewnić się, że potrzebom firmy odpowiada nie tylko oferowana prędkość pobierania, ale i wysyłania danych. Wszędzie tam, gdzie prowadzona jest intensywna korespondencja z partnerami i klientami, to właśnie drugi wymieniony parametr jest kluczowy dla sprawnej komunikacji i wysokiej wydajności codziennej pracy.
Warto zweryfikować także, czy oferowane urządzenia (dzierżawione lub własne) zapewniają maksymalne wykorzystanie usług — to znaczy, czy dostępne prędkości i usługi, jak np. stały adres IP, będą kompatybilne z urządzeniami biurowymi. Co do ceny — upewnijmy się, że proponowana przez operatora wysokość opłat za internet, telewizję czy telefon nie zmieni się w trakcie trwania kontraktu. Jeśli usługi przenoszone są do innego operatora, należy sprawdzić dokładnie, ile czasu zajmie ta operacja i czy nie trzeba liczyć się z karą za wcześniejsze zerwanie umowy z aktualnym dostawcą.
Na dobry początek warto rozważyć także opcję zakupu dostępu do internetu na krótszy okres czasu lub „na próbę”. Obydwie możliwości oferuje firmowym klientom UPC Biznes. Kontrakt przewiduje 60 dni na ewentualną zmianę decyzji, w trakcie których z usług operatora można zrezygnować bez żadnych konsekwencji. Możliwe jest także zawarcie umowy na okres 12 miesięcy, bez limitu pobierania danych. Nawet w ramach tak krótkiego zobowiązania klient otrzymuje możliwość wyboru stałego lub dynamicznego adresu IP, skorzystania z usług dysku w chmurze czy Pakiet Bezpieczeństwa w postaci programu antywirusowego. Ponadto, zawierając umowę na świadczenie usług internetu w UPC Biznes, podpisujemy tzw. SLA (Service Level Agreement), w ramach której operator deklaruje czas reakcji czy usunięcia ewentualnej awarii.