Electrolux: na początku 2024 roku nastroje konsumentów nie będą się poprawiać

Marek DruśMarek Druś
opublikowano: 2024-02-02 09:49

Szwedzki gigant rynku AGD uważa, że nastroje konsumentów pozostaną słabe na początku tego roku i ustabilizują się na największych rynkach dopiero w jego dalszej części, informuje Reuters.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Drugi na świecie producent AGD poinformował w piątek o zakończeniu czwartego kwartału stratą netto wysokości 4,11 mld SEK. Rok wcześniej wynosiła 1,92 mld SEK. Analitycy oczekiwali powiększenia straty, ale tylko do 2,9 mld SEK. Przychody ze sprzedaży spadły w czwartym kwartale o 0,4 proc. do 35,6 mld SEK.

The Swedish home-appliance manufacturer posted a fourth-quarter net loss of SEK4.11 billion from a loss of SEK1.92 billion in the same period a year prior, as sales fell 0.4% to SEK35.64 billion.

Reuters przypomina, że Electrolux już 12 stycznia ujawnił zwiększenie straty operacyjnej w czwartym kwartale do ok. 3,2 mld SEK z powodu wyższych kosztów, zaostrzenia konkurencji cenowej i słabego popytu w Ameryce Północnej, gdzie zanotował 1,4 mld SEK straty w minionym kwartale.

W piątek drugi na świecie producent AGD poinformował, że w tym roku oczekuje we wszystkich regionach „względnie neutralnego” popytu na podstawowe produkty w porównaniu z 2023 rokiem. Prezes Jonas Samuelsson przewiduje, że na początku roku konsumenci będą albo nadal szukali tańszych produktów, albo przesuną zakup na później. W dalszej części roku popyt może się ustabilizować dzięki słabnącej inflacji i oczekiwanych obniżek stóp procentowych, zauważył.