Eurocash zwiększył zysk w IV kwartale

opublikowano: 11-03-2021, 07:08

W IV kwartale 2020 zysk netto Eurocashu wyniósł 49,1 mln zł. To o 18 proc. więcej r/r.

Rezultat jest o 28 proc. lepszy od konsensu prognoz analityków, ankietowanych przez PAP.

EBITDA spółki wyniosła 242,2 mln zł, o 2,1 proc. więcej r/r, a przychody 6,3 mld zł (+0,5 proc.).

W 2020 r. przychody sięgnęły 25,4 mld zł (+2,2 proc.), EBITDA 804 mln zł (+1,2 proc.), a zysk netto 61,8 mln zł (-11,5 proc.).

Sprzedaż segmentu hurtowego w 2020 r. sięgnęła 18,9 mld zł (+1,0 proc. r/r) i stanowiła ponad 74% łącznych przychodów Grupy Eurocash. EBITDA tego segmentu wyniosła 629 mln zł (+1,4 proc. r/r).

– Rok 2020 w segmencie hurtowym to także okres dynamicznego rozwoju sprzedaży za pośrednictwem platformy eurocash.pl. Zamówienia on-line stanowiły już blisko 80% sprzedaży w formacie Eurocash Dystrybucja, zaopatrującym m.in. sklepy franczyzowe Euro Sklep, Groszek, Lewiatan i Gama – mówi Jacek Owczarek, członek zarządu Grupy Eurocash.

Na koniec 2020 r. sieć handlu hurtowego Grupy Eurocash obejmowała 180 hurtowni Cash&Carry, w ramach której organizowana jest sieć sklepów partnerskich abc licząca 9 317 lokalnych sklepów spożywczych (wzrost o 332 placówki w porównaniu z końcem 2019 r.). W sieciach franczyzowych i partnerskich współpracujących z Eurocash Dystrybucja zrzeszonych natomiast było 5 251 sklepów (wzrost o 118 r/r).

Sprzedaż zewnętrzna zrealizowana przez Grupę Eurocash w segmencie detalicznym w 2020 r. wyniosła 6,1 mld zł (+3,2% r/r), a EBITDA tego segmentu wyniosła ponad 315 mln zł (+1,4%).

– W minionym roku sfinalizowaliśmy integrację przejętych we wcześniejszych latach sieci supermarketów z Delikatesami Centrum. Dziś jest to jedna struktura organizacyjna, funkcjonująca pod wspólną marką, w związku z czym możemy teraz skupić się na rozwoju oferty dla konsumentów, transformacji cyfrowej, a także dalszej ekspansji, wspólnie z naszymi klientami – właścicielami niezależnych sklepów detalicznych – zapowiedział członek zarządu Grupy Eurocash.

Na koniec 2020 r. sieć handlu detalicznego Grupy Eurocash obejmowała 1 573 małe supermarkety (967 franczyzowych oraz 606 własnych), w tym 1 545 działających pod marką Delikatesy Centrum, oraz 432 saloników prasowych Inmedio.

Sprzedaż segmentu Projekty w 2020 r. przekroczyła 300 mln zł i była o 187% wyższa niż w 2019 r. Wzrost ten wynikał przede wszystkim z nabycia przez Eurocash w czerwcu ubiegłego roku większościowego pakietu akcji Frisco, w związku z czym w drugim półroczu 2020 r. Grupa konsolidowała 100 proc. wyników e-supermarketu. Konsolidacja Frisco, które osiągnęło już próg rentowności, miała również pozytywny wpływ na wynik EBITDA segmentu Projekty. Ujemna wartość EBITDA (-33 mln zł w 2020 r. wobec -40 mln zł w 2019 r.) związana jest z kosztami dalszej ekspansji rozwijanych przez Grupę Eurocash innowacyjnych formatów detalicznych. Sieć marketów alkoholowych Duży Ben na koniec 2020 r. liczyła już 129 placówek (+52 r/r), sklepy kosmetyczne Kontigo były obecne w 36 lokalizacjach (+6 r/r), a sieć abc na kołach liczyła 115 mobilnych sklepów (+29 r/r).

Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
×
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane