Czytasz dzięki

Fauci: USA zbyt szybko się otworzyły

opublikowano: 07-07-2020, 08:17

USA stoją w obliczu „poważnej sytuacji”, częściowo z powodu zbyt szybkiego otwarcia gospodarki, ostrzegł dr. Anthony Fauci, dyrektor Narodowego Instytutu Chorób Zakaźnych (NIAID) i członek specjalnego zespołu Białego Domu ds. walki z koronawirusem.

Fauci zwrócił uwagę, że w USA było ok. 20 tys. zakażeń dziennie, a potem, kiedy różne stany i miasta zaczęły wycofywać ograniczenia wprowadzone z powodu pandemii, liczba zakażeń zaczęła szybko rosnąc, osiągając kilka dni temu 57,5 tys.

Anthony Fauci
Zobacz więcej

Anthony Fauci Fot: Bloomberg

- W okresie półtorej tygodnia prawie podwoiliśmy liczbę zakażeń. Wciąż znajdujemy się w pierwszej fali – powiedział Fauci podkreślając iż termin „fala” może być nieodpowiedni, bo liczba zakażeń nie opadała tylko rosła do rekordowych poziomów. 

Szef NIAID zwrócił uwagę, że w Unii Europejskiej liczba zakażeń wzrosła, a potem spadła, co może oznaczać możliwy koniec pierwszej fali. 

- My rośliśmy, nigdy nie opadaliśmy. Dlatego to poważna sytuacja, którą natychmiast musimy się zająć – powiedział.

Fauci już tydzień temu alarmował że USA „idą w złym kierunku”. 

- Jest jasne, że nie mamy nad tym obecnie całkowitej kontroli – mówił składając zeznania przed komisją amerykańskiego Senatu. 

Szef NIAID zwracał wówczas uwagę na doniesienia o odbywających się w USA zgromadzeniach wielkich grup ludzi, nie noszenie maseczek ochronnych, a także pospieszne otwieranie przez niektóre stany działalności biznesowej.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marek Druś, cnn.com

Polecane