Firmy i konsumenci uczą się e-commerce

Od kwietnia 2020 roku do kwietnia 2021 roku wielkość rynków e-commerce w Europie urosła o ok. 18 proc. To więcej niż średnie przedkryzysowe tempo rozwoju rynku. To pokazuje, że zarówno firmy, jak i konsumenci między pierwszą a trzecią falą pandemii nauczyli się sprawniej korzystać z internetowych kanałów sprzedaży. Przełoży się to trwale na rozwój rynku.

Dane o kwietniowej sprzedaży detalicznej w Unii Europejskiej były bardzo ciekawe dla porównań dotyczących zmian zachowań konsumentów między pierwszą a trzecią falą pandemii. Kwiecień 2020 roku to był początek wstrząsu gospodarczego, a kwiecień 2021 roku – jego kolejna, trzecia już „runda”. Zestawienie danych z tych dwóch miesięcy daje obraz tego, co się zmieniło na rynku. Warunki zewnętrzne były dość podobne, ale reakcja gospodarki już inna.

book icon
Treść dostępna dla subskrybentów pakietu Premium
Premium
Zyskaj dostęp do analiz i danych
Zostań subskrybentem Premium już teraz!
Analizy PB
Nowy klient
Premium Offer
POZNAJ PB PREMIUM
ARTYKUŁY + ANALIZY + DANE
129 zł 12,90 zł / miesiąc
przez pierwsze 3 miesiące*
WYBIERZ
* każdy kolejny miesiąc 129,00 zł
Rabat 36%
Premium Offer
CZYTAJ PRZEZ CAŁY ROK
ARTYKUŁY + ANALIZY + DANE
990 zł / rok
Oszczędź 558 zł
WYBIERZ