Czytasz dzięki

Fitness schronił się w internecie

opublikowano: 03-09-2020, 22:00

Wideotreningi personalne, wymuszone pandemią, zdobywają wiernych zwolenników. Promuje je m.in. FitAdept, który właśnie dostał pieniądze na rozwój.

Indywidualne zajęcia fitness z trenerem przez internet? Jeszcze pół roku temu zainteresowanie treningiem w takiej formule było znikome, a oferta skąpa. COVID-19 zmusił jednak branżę do sięgnięcia po technologie do wideokomunikacji. Narzędzia online w ostatnim czasie stanowiły wręcz koło ratunkowe dla trenerów personalnych, a także spółek technologicznych zarządzających e-platformami do umawiania treningów. Na nowym trendzie zyskała spółka FitAdept — właśnie zdobyła finansowanie venture capital. Ponad 1 mln zł na jej rozwój wyłożyli prywatni inwestorzy i fundusz AgriTech Hub. W 2018 r. firma dostała już od inwestorów 800 tys. zł.

FitAdept, firma założona przez Michała Gębalę i Kamila Bąka, jest
aktywna na rynku od kilku lat. Tworzy rozwiązania organizujące pracę trenerów
fitness. W zanadrzu ma kilka nowości.
Zobacz więcej

SPORT W APLIKACJI:

FitAdept, firma założona przez Michała Gębalę i Kamila Bąka, jest aktywna na rynku od kilku lat. Tworzy rozwiązania organizujące pracę trenerów fitness. W zanadrzu ma kilka nowości. Fot. ARC

Zdaniem Marcina Woźniaka, prezesa AgriTech Hubu, ostatnie miesiące potwierdziły, że wykorzystanie nowych technologii w branży fitness jest nieuniknione i może uratować ją przed kryzysem. To była trudna próba dla FitAdepta — firma, obserwowana przez inwestorów, musiała udowodnić, że potrafi szybko dopasować swoje rozwiązanie do nowych realiów. Teraz spółka stworzona przez Michała Gębalę i Kamila Bąka, wzbogacona o inwestorski kapitał, będzie kontynuować prace nad narzędziemdo umawiania zdalnych wideotreningów jeden na jeden. Od marca odbyło się już około 10 tys. takich sesji za pośrednictwem platformy. Firma myśli też o stworzeniu wirtualnego asystenta, który dzięki algorytmom sztucznej inteligencji mógłby opracowywać i optymalizować plany treningowe dla osób trenujących z aplikacją FitAdept.

— Mamy już spore doświadczenie w umawianiu przez internet tradycyjnych treningów fitness, znamy użytkowników naszej aplikacji i dobrze wiemy, czego oczekują. Pozwoliło nam to szybko przemodelować nasze narzędzie w czasie lockdownu. Obecnie większość treningów realizujemy online. Spodziewam się, że taka formuła już pozostanie na rynku i stanie się dodatkową opcją w ofercie trenerów personalnych — mówi Michał Gębala.

Funkcje treningów wideo wprowadziło do swojej aplikacji także Podioom, w którym inwestorem jest piłkarz Grzegorz Krychowiak. Podobnie jak FitAdepta spółkę zmusiło do tego czasowe zamknięcie siłowni i ośrodków sportowych, które — jak szacuje Podioom — odebrało zarobek kilkudziesięciu tysiącom trenerów personalnych w Polsce. Ich przejście na pracę w modelu online wykreowało od razu nowy typ ubezpieczenia OC, które użytkownikom aplikacji Podioom zapewni TU Europa. Polisa zabezpieczy trenera i podopiecznego podczas treningu na siłowni, w domu i na świeżym powietrzu.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Bełcik

Polecane