Ford "zabije" sedana fusion, ale marka przetrwa

Koncern Ford Motor chce zakończyć żywot zbyty słabo sprzedającego się modelu sedana fusion, zachowując przy tym samą nazwę, która ma się być wykorzystana dla sportowego pojazdu. Ma on być rozwijany w oparciu o popularny model outback marki Subaru.

Nazwa fusion prawdopodobnie przetrwa, gdy sedan ostatecznie zejdzie z linii produkcyjnych na początku przyszłej dekady. Zostanie on zastąpiony hatchbackiem o wysokiej linii dachu, zbudowanym na tej samej platformie, twierdzą źródła agencji Bloomberg.

Zobacz więcej

Forfd fusion fot. Bloomberg

Ford zaszokował branżę motoryzacyjną - i wielu jej dealerów - kiedy ogłosił w kwietniu plany porzucenia kurczącego się rynku sedanów i zdobycia lepsze pozycji w segmencie sportowych pojazdów użytkowych (SUV) i pickupów. 

Na początku następnego dziesięciolecia w portfolio amerykańskiego giganta motoryzacyjnego tylko samochód z logo Mustanga pozostanie na amerykańskim rynku. Obawiając się, że klienci będą mieli problemy z konkurencją, dealerzy naciskają na zachowanie nazwy fusion, która zaledwie cztery lata temu była tak popularna i notująca wysoką sprzedaż, że Ford musiał dodać drugą fabrykę by móc pokryć zapotrzebowanie.

Wydali setki milionów dolarów na markę  Fusion - nie 10 czy 20 milionów - ale setki milionów - mówi Rhett Ricart, jeden z najlepszych dealerów Forda z Columbus w stanie Ohio. Dodaje, że sprytnym rozwiązaniem byłoby właśnie wykorzystać wartość niesioną przez tę markę.

Planowane przeprojektowanie tworzonego w Meksyku fusiona jest zbliżone do tego, jak Ford przekształca kompaktowy samochód focus w pojazd użytkowy typu crossover, którego produkcję koncern rozpocznie w przyszłym roku w Chinach.

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk, Bloomberg

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Motoryzacja / Ford "zabije" sedana fusion, ale marka przetrwa