Ford zdecyduje, ilu pracowników zwolnić w Europie

opublikowano: 25-01-2023, 13:04
Play icon
Posłuchaj
Speaker icon
Close icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl

Ford zdecyduje do połowy lutego, ile miejsc pracy zredukować w Europie, poinformował we wtorek niemiecki związek zawodowy. Wiadomość ta pojawiła się po doniesieniach, że chińskie przedsiębiorstwo BYD i producent samochodów Magna byli zainteresowani kupnem jednego z niemieckich oddziałów amerykańskiego producenta samochodów – podaje agencja Reutersa.

Carla Gottgens/Bloomberg

Przyszłość zakładu w Saarlouis w Niemczech była niejasna od czerwca ubiegłego roku, kiedy Ford wybrał miejsce w Hiszpanii do montażu swojego pojazdu elektrycznego nowej generacji (EV) w niemieckiej fabryce, w której zaprzestano produkcji obecnego modelu, Forda Focus.

Wśród piętnastu potencjalnych inwestorów były firmy zajmujące się energią i montażem samochodów, a także producenci oryginalnego sprzętu, przekazał agencji Reutersa szef rady zakładowej w Saarlouis, Markus Thal.

„The Wall Street Journal” poinformował we wtorek, że przedstawiciele Forda udadzą się w przyszłym tygodniu do Chin, aby odwiedzić przedsiębiorstwo BYD i omówić sprzedaż witryny chińskiemu producentowi samochodów elektrycznych.

Ford zobowiązał się do wprowadzenia całkowicie elektrycznego asortymentu w Europie do 2030 r., a jego kierownictwo w USA wielokrotnie zaznaczało , że pojazdy elektryczne wymagają mniej pracy.

Jej europejscy pracownicy po raz ostatni odnotowali falę redukcji zatrudnienia w 2019 i 2020 r., gdy producent samochodów dążył do 6 proc. marży operacyjnej w regionie, czemu na drodze stanęła pandemia koronawirusa, z marżami zysku przed opodatkowaniem w Europie w pierwszych dziewięciu miesiącach 2022 r. zaledwie 2,2 proc. sprzedaży.

Rada pracownicza w Kolonii zażądała, aby kierownictwo nie zobowiązało się do żadnych zwolnień przed 31 grudnia 2032 r., a około 2500 pracowników zajmujących się rozwojem produktów pozostało częścią globalnego krajobrazu rozwoju producenta samochodów.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ON, Reuters

Polecane