Francja: 220 mln euro kary dla Google'a

Aleksander Żuławnik
opublikowano: 2021-06-07 12:17

Google zgodził się zapłacić karę w wysokości 220 mln euro za rozstrzygnięcie francuskiego śledztwa antymonopolowego w sprawie nadużycia dominującej pozycji na rynku reklamy internetowej w tym kraju.

Siedziba Google w Mountain View w Kalifornii
Siedziba Google w Mountain View w Kalifornii
Fot. David Paul Morris/Bloomberg

Francuski regulator stwierdził, że Google zapewniał sobie uprzywilejowaną pozycję na rynku poprzez utrudnianie innym firmom sprzedaży reklam w systemie aukcyjnym za pośrednictwem swojego serwera. Firma, oprócz zapłaty grzywny w wysokości 220 mln euro, zobowiązała się do poprawy dostępności usługi Google Ad Manager dla podmiotów zewnętrznych.

„Decyzja o nałożeniu grzywny na Google’a jest szczególnie istotna, ponieważ jest to pierwsza firma na świecie, która zajmuje się złożonymi algorytmicznymi procesami aukcyjnymi wykorzystywanymi w reklamach online” – powiedziała w poniedziałek Isabelle de Silva, która kieruje francuskim urzędem antymonopolowym Autorité de la concurrence.

W 2019 roku skargę antymonopolową przeciwko Google’owi złożyły News Corporation, francuski dziennik „Le Figaro” i belgijska grupa medialna Rossel.