GDDKiA: wykonano 70 proc. prac przy budowie ostatniego odcinka S7 w regionie

  • PAP
opublikowano: 30-07-2019, 12:38

Blisko 70 proc. prac wykonano już przy budowie ostatniego odcinka drogi S7 w woj. świętokrzyskim od Skarżyska-Kamiennej do granicy z Mazowszem. „Jeśli tylko pogoda nam nie przeszkodzi, postaramy się udostępnić kierowcom ten odcinek jeszcze w tym roku” – powiedział PAP kierownik budowy Robert Gromala.

We wtorek w Skarżysku-Kamiennej zorganizowano dla mediów kolejną wizytę studyjną na placu budowy fragmentu drogi S7.

Odcinek o długości 7,6 km połączy wybudowany w ubiegłym roku fragment drogi ekspresowej S7 od Radomia do granicy województw mazowieckiego i świętokrzyskiego z istniejącym węzłem drogowo-kolejowym w Skarżysku-Kamiennej.

Dzięki inwestycji droga nr 7 na całym świętokrzyskim odcinku o długości prawie 100 km zyska pełne parametry trasy ekspresowej.

Nowa trasa, której koszt budowy wyniesie prawie 260 mln zł, będzie biegła po nowym śladzie na zachód od istniejącej trasy.

Inspektor nadzoru robót drogowych Paweł Litwiński zawansowanie prac przy inwestycji ocenił na około 70 proc. „Głównie są to roboty związane z ułożeniem mieszanki mineralno-bitumicznej na długości około 5 km trasy zasadniczej. Prace postępują zgodnie z harmonogramem” – zapewnił Litwiński.

„Trwają prace wykończeniowe na obiektach mostowych. W sierpniu będą wykonywane bariery drogowe, ekrany akustyczne i elementy ochrony środowiska” – dodał Gromala.

Termin zakończenia inwestycji wyznaczono na maj 2020 roku, ale wszystko wskazuje na to, że trasa zostanie oddana do użytku wcześniej. „Jeśli tylko pogoda nam nie przeszkodzi, to postaramy się udostępnić kierowcom ten odcinek jeszcze w tym roku” – podkreślił kierownik budowy.

Planowana od kilku lat budowa odcinka S7 między granicą województw świętokrzyskiego i mazowieckiego a Skarżyskiem-Kamienną nie mogła się rozpocząć m.in. z powodu sporu inwestora - kieleckiego oddziału GDDKiA - i ekologów, związanego głównie z oceną oddziaływania inwestycji na środowisko.

W 2016 r. Naczelny Sąd Administracyjny oddalił dwie skargi kasacyjne ekologów ze Stowarzyszenia Pracownia na rzecz Wszystkich Istot na wcześniejsze orzeczenia sądów niższej instancji, dotyczące planowanej budowy trasy. Organizacja skierowała skargę w tej sprawie także do Komisji Europejskiej.

Projekt budowy na dwukilometrowym odcinku, o który toczono spór z ekologami, przeprojektowano, aby zwolnić tereny cenne przyrodniczo. W 2017 r. wojewoda wydała decyzję o zmianie zezwolenia na realizację inwestycji (tzw. ZRID).

Według szacunków codziennie przez Skarżysko krajową "siódemką" przejeżdża 20 tys. pojazdów. Po zrealizowaniu budowy nowy odcinek trasy zamknie 200-kilometrowy ciąg drogi ekspresowej "siódemki" od Grójca (Mazowieckie) do granicy województw świętokrzyskiego i małopolskiego.

Droga krajowa nr 7 (na niektórych odcinkach S7) łączy Trójmiasto z południową częścią kraju, w tym z Krakowem. Od kilku lat kierowcy w regionie mogą jeździć przebudowaną do parametrów drogi ekspresowej trasą pomiędzy Skarżyskiem-Kamienną a węzłem "Kielce Południe" (ok. 50 km).

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PAP

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy