Czytasz dzięki

Geotrans mocno zwiększył zyski w III kwartale

opublikowano: 20-10-2020, 08:22

Geotrans zanotował 3,6 mln zł zysku netto w III kwartale 2020. To o 58 proc. więcej r/r, wynika z szacunkowych danych zarządu.

Przychody spółki wzrosły o 50 proc. do 11,55 mln zł, a zysk operacyjny o 52 proc. do 4,49 mln zł.

CEL WYZNACZONY:
CEL WYZNACZONY:
Geotrans chce przejść na główny rynek warszawskiej giełdy. — Czekamy na wzrost kapitalizacji i jesteśmy coraz bliżej — mówi Przemysław Weremczuk, prezes i główny akcjonariusz firmy.
Fot. Marek Wiśniewski

Narastająco po trzch kwartałach przychody sięgają 35,3 mln zł (+79 proc.), zysk operacyjny 15,67 mln zł (+148 proc.), a zysk netto 12,6 mln zł (+156 proc.). 

Geotrans jest firmą działającą na rynku ochrony środowiska, której działalność obejmuje zagospodarowanie odpadów poprocesowych, a w szczególności obsługę miejskich przedsiębiorstw wodociągów i kanalizacji w zakresie odbioru ustabilizowanych komunalnych osadów ściekowych, kompostu nienormowanego oraz spółek z sektora energetycznego w zakresie odbioru i zagospodarowania ubocznych produktów spalania. Ponadto, Geotrans podejmuje rekultywacje terenów zdegradowanych oraz zamkniętych składowisk odpadów. 

Jak podkreśla zarząd, rozwojowi spółki sprzyja otoczenie legislacyjne. Mowa m.in. o wdrażanych przepisach prawa, których celem jest ograniczenie szarej strefy na rynku odpadów, co z kolei przekłada się na wzrost liczby przetargów i wolumenu.

"Ponadto, należy wskazać na utrzymujący się od kilku lat wzrost cen odbioru i przetwarzania nieczystości. Wolumeny odpadów na rynku krajowym są znaczące. W 2018 r. w Polsce wyprodukowano 12,5 mln ton odpadów komunalnych. Średnioroczny wzrost ilości wytwarzanych odpadów komunalnych w latach 2015-18 wyniósł 5 proc. Rocznie do zagospodarowania jest 3 mln ton komunalnych osadów ściekowych oraz 20 mln ton ubocznych produktów spalania węgla" - głosi komunikat.

Zgodnie z niedawno ogłoszoną strategią na lata 2020-2024 jednym z filarów rozwoju firmy jest pozyskanie instalacji do przetwarzania i zagospodarowania odpadów. W pierwszym etapie do końca 2021 r. powstanie do trzech instalacji, a nakłady inwestycyjne wyniosą ok. 30 mln zł. Część środków w wysokości około 16 mln zł Geotrans zamierza pozyskać z emisji akcji serii C. Akcjonariusze spółki we wrześniu bieżącego roku upoważnili zarząd do emisji do 499.999 akcji. 

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Kamil Zatoński

Polecane