AGORA: Rozpoczęcie procedury konsultacji w sprawie zmniejszenia zatrudnienia w spółce Agora S.A.

opublikowano: 2024-01-09 12:02

Spis treści:

1. RAPORT BIEŻĄCY

2. MESSAGE (ENGLISH VERSION)

3. INFORMACJE O PODMIOCIE

4. PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ

KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO
Raport bieżący nr 3 / 2024
Data sporządzenia: 2024-01-09
Skrócona nazwa emitenta
AGORA
Temat
Rozpoczęcie procedury konsultacji w sprawie zmniejszenia zatrudnienia w spółce Agora S.A.
Podstawa prawna
Art. 17 ust. 1 MAR - informacje poufne.
Treść raportu:
Zarząd Agory S.A. z siedzibą w Warszawie ("Spółka") informuje, że w dniu 9 stycznia 2024 roku, zgodnie z postanowieniami ustawy z dnia 13 marca 2003 roku o szczególnych zasadach rozwiązywania z pracownikami stosunków pracy z przyczyn niedotyczących pracowników, podjął uchwałę o wdrożeniu procedury zwolnień grupowych i o rozpoczęciu konsultacji w sprawie zwolnień grupowych ze związkami zawodowymi działającymi przy Spółce. Dodatkowo, w związku z ustawą z dnia 7 kwietnia 2006 roku o informowaniu pracowników i przeprowadzaniu z nimi konsultacji, konsultacje prowadzone będą również z Radą Pracowników Spółki.

Zamiarem Zarządu Spółki jest przeprowadzenie zwolnień do 190 pracowników zatrudnionych w Spółce w obszarze Prasa Cyfrowa i Drukowana oraz Internet (co stanowi 14,15% wszystkich zatrudnionych w Spółce na dzień 9 stycznia 2024 r.), w okresie od 5 lutego 2024 do 31 marca 2024 r.

Przyczyną zamierzonego zwolnienia grupowego w obszarze Prasa Cyfrowa i Drukowana są czynniki rynkowe wynikające ze stałego trendu spadkowego sprzedaży prasy drukowanej związanego z odpływem czytelników do innych kanałów komunikacji, natomiast w obszarze Internet przyczyną jest wyraźne pogorszenie przychodów ze sprzedaży reklam w modelu open market oraz wzrost pozycji platform globalnych. Z uwagi na te czynniki Spółka musi podjąć działania zmierzające do dostosowania się do zmieniającego otoczenia rynkowego i oczekiwań odbiorców, a przeprowadzana restrukturyzacja jest warunkiem koniecznym do ustabilizowania sytuacji finansowej obszarów Prasa Cyfrowa i Drukowana oraz Internet, jak i zadbania o ich stabilność i rozwój oraz pozycję rynkową w następnych latach.

Spółka przeprowadzi te zmiany z dbałością o pracowników oferując im ustawowe odprawy i świadczenie dodatkowe, którego wysokość i warunki przyznania będą przedmiotem ustaleń ze związkami zawodowymi.

Zarząd Spółki w dniu 9 stycznia 2024 r.  zwróci się do związków zawodowych działających przy Spółce i Rady Pracowników Spółki o przystąpienie do konsultacji w powyższej sprawie oraz powiadomi właściwy urząd pracy o zamiarze przeprowadzenia zwolnień grupowych w Spółce.

Spółka opublikuje kolejny komunikat w sprawie zwolnień grupowych po zakończeniu wymaganych prawem konsultacji ze związkami zawodowymi działającymi przy Spółce oraz z Radą Pracowników Spółki i zawrze w nim informację o szacowanej wysokości rezerwy związanej z restrukturyzacją zatrudnienia w Agorze S.A., która w całości obciąży wynik Spółki i Grupy Agora w pierwszym kwartale 2024 roku. Ostateczne dane w zakresie wysokości zawiązanej rezerwy oraz wpływu restrukturyzacji zatrudnienia na wyniki finansowe Spółki i Grupy Agora zostaną podane w Raporcie za pierwszy kwartał 2024 Grupy Agora.

Podstawa prawna: art. 17 ust. 1 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 596/2014 z dnia 16 kwietnia 2014 r. w sprawie nadużyć na rynku (rozporządzenie w sprawie nadużyć na rynku) oraz uchylające dyrektywę 2003/6/WE Parlamentu Europejskiego i Rady i dyrektywy Komisji 2003/124/WE, 2003/125/WE i 2004/72/WE (Dz. Urz. WE L 173 z 12.06.2014).

MESSAGE (ENGLISH VERSION)






Initiation
of consultation procedure on downsizing at Agora S.A.
The
Management Board of Agora S.A. with its registered seat in Warsaw
("Company") hereby informs that on January 9, 2024, in accordance with
the Act of March 13, 2003 on Special Rules for Termination of Employment
for Reasons Not Attributable to Employees, resolved to initiate the
consultation on group layoffs with the trade unions operating in the
Company. Additionally, in accordance with the Act of April 7, 2006 on
informing and consulting employees, the Company's works council shall
also be consulted on the group layoff process.
The
intention of the Company is to lay off up to 190 employees of the
Company in the fields of Digital and Printed Press and Internet (which
constitutes ca. 14.15% of employees of the Company as of January 9,
2024) between February 5 and March 31, 2024.
The
reason for the planned group layoffs in the field of Digital and Printed
Press are market factors resulting from the steady downward trend in
sales of printed press connected with the outflow of readers to other
communication channels, whereas the reason for the group layoffs in the
field of Internet is a clear deterioration in revenue from advertising
sales in the open market model and the rise of global platforms. Due to
these factors, the Company must take measures aiming at adapting to the
changing market environment and customer expectations and the
restructuring is an essential condition to stabilize the financial
situation of the Digital and Printed Press and Internet, and to ensure
stability, development and market position in the coming years.
The
Company shall go through these difficult changes in a thought out manner
and with care for its employees, offering the dismissed employees
statutory severance payments and additional benefit, the amount of which
shall be the subject of consultations with the trade unions.
On
January 9, 2024 the Management Board of the Company shall request the
trade unions operating at the Company and the Company's works council to
join in the consultation on collective redundancy process and shall
provide the relevant Labor Office with information on the intention to
execute group layoffs in the Company.
The
Company shall publish a regulatory filing on collective redundancies
after the process of consultation with trade unions and works council
operating at the Company, as required by the law, is finalized. This
regulatory filing shall also include information on the estimated amount
of provision related to the restructuring of employment in Agora S.A.
which will be fully charged to the result of the Company and of Agora
Group in the 1st quarter of 2024. The final data regarding the amount of
the provision and the effect of employment restructuring on the
financial results of the Company and of Agora Group shall be published
in the financial statements of the Company and of Agora Group for the
2nd quarter of 2024. Legal
basis: article 17, paragraph 1 of the Regulation of the European
Parliament and Council Regulation (EC) No. 596/2014 of April 16, 2014 on
market abuse (Regulation on Market Abuse) and repealing Directive
2003/6/EC of the European Parliament and of the Council and the
Commission Directive 2003/124/EC, 2003/125/EC and 2004/72/EC (Acts.
Office. EC L 173, 06.12.2014).



INFORMACJE O PODMIOCIE    >>>

PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ
Data Imię i Nazwisko Stanowisko/Funkcja Podpis
2024-01-09 Bartosz Hojka Prezes Zarządu
2024-01-09 Wojciech Bartkowiak Członek Zarządu