[1999/10/12 15:55] Bank Pekao S.A. Raport biezacy Cele biznes planu
Zgodnie z art. 81 ust. 1 pkt 2 Ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 roku - Prawo o publicznym obrocie papierami wartościowymi, Zarząd Banku Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna podaje do wiadomości niniejszy raport bieżący:
Raport 97/1999: Cele biznes planu
W dniu 12 października 1999 r. Rada Nadzorcza Banku Pekao SA pozytywnie zaopiniowała biznes plan Banku na lata 2000 - 2002, który zakłada w szczególności osiągnięcie w roku 2002 wzrostu efektywności wyrażonego zwrotem na kapitale (ROE) na poziomie 20% nominalnie oraz osiągnięcie spadku relacji kosztu do dochodów poniżej 50%, przy zachowaniu współczynnika wypłacalności powyżej 11%.
Realizację wyżej wymienionych celów finansowych umożliwi aktywny rozwój działalności biznesowej pozwalającej na osiągnięcie w 2002 roku:
1. Poprawy struktury aktywów Banku wyrażonej:
a) wzrostem udziału kredytów (wraz z korporacyjnymi instrumentami dłużnymi) w sumie bilansowej do poziomu powyżej 55%,
b) wzrostem relacji kredytów w stosunku do depozytów do 70%.
2. Poprawy struktury dochodów Banku wyrażonej wzrostem udziału dochodów pozaodsetkowych w dochodach ogółem do ponad 40%.
Zgodnie z biznes planem Bank będzie kontynuował realizację polityki ścisłej kontroli kosztów, w wyniku której koszty ogółem spadną w roku 2002 realnie o 2% w odniesieniu do wykonania w 1999 r. i wyniosą w 2002 r. 2,4 mld zł, z czego koszty osobowe wyniosą 1,2 mld zł. Równocześnie stopa pokrycia kosztów osobowych dochodami z prowizji wzrośnie do ponad 100%.
Bank przewiduje kontynuację konserwatywnej polityki rezerw, co wyrażać się będzie utrzymaniem relacji kosztów tworzonych rezerw (na należności zagrożone łącznie z rezerwą na ryzyko ogólne) do portfela kredytów na poziomie powyżej 1% rocznie. Bank zakłada udział kredytów zagrożonych w kredytach ogółem na poziomie 8,5% w 2002 r.
Rozwijając sieć dystrybucji Bank planuje zwiększenie liczby placówek do około 1000 oraz liczby bankomatów do 900 w 2002 r., przy równoczesnym dynamicznym rozwoju alternatywnych kanałów dystrybucji i sprzedaży bezpośredniej. Koszt tworzenia nowej sieci wyniesie ok. 9% kosztów działania Banku (bez kosztów osobowych).
Rada Nadzorcza zapoznała się z wprowadzonymi przez Prezesa Zarządu zmianami w strukturze organizacyjnej Centrali Banku, których celem jest dostosowanie jej do realizacji zadań wynikających z biznes planu.
Nazwiska i imiona osób skladających podpisy:
Prezes Zarządu - Maria Wiśniewska
Dyrektor Biura Public Relations - Jacek Kozłowski