HANDLOWY: Przyjęcie Strategii Grupy Banku Handlowego w Warszawie S.A. na lata 2022-2024.

opublikowano: 2021-12-03 15:02

Spis treści:

1. RAPORT BIEŻĄCY

2. MESSAGE (ENGLISH VERSION)

3. INFORMACJE O PODMIOCIE

4. PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ

KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO
Raport bieżący nr 37 / 2021
Data sporządzenia: 2021-12-03
Skrócona nazwa emitenta
HANDLOWY
Temat
Przyjęcie Strategii Grupy Banku Handlowego w Warszawie S.A. na lata 2022-2024.
Podstawa prawna
Art. 17 ust. 1 MAR - informacje poufne.
Treść raportu:
Podstawa prawna: art.17 ust.1 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 596/2014 z dnia 16 kwietnia 2014 r. (Rozporządzenie MAR).

W związku z zakończeniem okresu obowiązywania Strategii na lata 2019-2021 Bank Handlowy w Warszawie S.A. („Bank”) informuje, iż w dniu 3 grudnia 2021 roku, Rada Nadzorcza zatwierdziła Strategię Grupy Banku Handlowego w Warszawie S.A. na lata 2022-2024 („Strategia”).
Strategia Banku zakłada rozwój działalności w oparciu o funkcjonowanie dwóch segmentów biznesowych.
W segmencie Bankowości Instytucjonalnej, Strategia przewiduje koncentrację na tych obszarach, gdzie istnieje istotna przewaga konkurencyjna Banku, ze szczególnym uwzględnieniem polskich firm działających lub planujących działalność na rynkach zagranicznych, jak i międzynarodowych korporacji inwestujących w Polsce. Strategia opiera się na inicjatywach mających na celu wzrost przychodów z działalności klientowskiej, w tym między innymi: udział w transakcjach klientów z zakresu bankowości inwestycyjnej, akwizycja nowych klientów w segmencie bankowości przedsiębiorstw, utrzymanie pozycji lidera w segmencie firm globalnych, czy koncentracja na dostarczeniu najlepszych rozwiązań klientom z segmentu Digital. Istotnym komponentem Strategii będzie także wspieranie klientów w podejmowaniu inicjatyw z zakresu transformacji w obszarach Environmental, Social, Governance (ESG).
Z uwagi na fakt, iż na moment przyjęcia Strategii nie zostały podjęte dalsze decyzje dotyczące realizacji decyzji o potencjalnej transakcji sprzedaży Bankowości Detalicznej, Strategia zakłada funkcjonowanie segmentu w strukturach Banku i będzie się koncentrowała na działaniach mających na celu jak najszybsze przywrócenie rentowności tego segmentu. W szczególności Bank będzie skupiał się na dostosowaniu oferty Wealth Management do oczekiwań klientów oraz utrzymaniu pozycji lidera kart kredytowych, a także utrzymaniu najwyższej jakości obsługi klientów we wszystkich kanałach i segmentach.
Bank zakłada osiągnięcie następujących celów finansowych:
• Wzrost przychodów klientowskich o 9% średniorocznie
• Zwrot na kapitale (ROE) >12% w 2024 r.
• Utrzymanie dyscypliny kosztowej (wskaźnik C/I < 50%)
• Wzrost aktywów klientowskich na poziomie 6% średniorocznie w okresie 3 lat
• Kontynuacja wypłaty dywidendy w wysokości minimum 75% zysku netto, pod warunkiem uzyskania zgody regulatora.

MESSAGE (ENGLISH VERSION)






Current
Report no 37/2021


Subject:
Adoption of the 2022-2024 Strategy of the Bank Handlowy w Warszawie S.A.
Group


Legal
basis: Art.
17 of the Regulation (EU) No 596/2014 of the European Parliament and of
the Council of 16 April 2014 on market abuse (MAR).


Due
to the end of the period covered by the 2019-2021 Strategy, Bank
Handlowy w Warszawie S.A. (“the Bank”) informs that on December 3, 2021
the Supervisory Board approved the 2022-2024 Bank Handlowy w Warszawie
S.A. Group Strategy (“the Strategy”).


The
Strategy of the Bank assumes business development based on functioning
of two business segments.


In
the Institutional Banking segment, the Strategy assumes focus on the
areas, where Bank has substantial competitive advantage, with particular
emphasis on Polish companies operating internationally or planning
international expansion, as well as global corporations investing in
Poland. The strategy is based on the initiatives aimed at client revenue
growth including among others: participation in investment banking
transactions of clients, client acquisition in commercial banking
segment, maintaining market leader position in global companies segment,
as well as providing best solutions to Digital clients. Providing
support in the area of Environmental, Social, Governance (ESG)
transformation initiatives of clients will be also a crucial component
of the Strategy.


Taking
into account the fact, that at the moment of the Strategy adoption, no
further decisions have been made on the implementation of the plan to
sell the Consumer Banking segment, the Strategy assumes operating of the
segment in the Bank structures and is focused on taking actions aimed at
return to profitability of the segment as soon as possible. The Bank
will be focused on tailoring Wealth Management offer to clients’ needs
and maintaining market leader position in credit cards as well as
maintaining highest customer service quality in all channels and
segments.


The
Bank assumes reaching following financial goals:


·        
Client
revenue compound annual growth rate at 9%


·        
Return
on equity (ROE) >12% in 2024


·        
Maintaining
cost discipline (C/I ratio < 50%)


·        
Customer
assets compound annual growth rate at 6% in three years


·        
Continuation
of dividend payment of minimum 75% of net profit, subject to regulatory
approvals.


INFORMACJE O PODMIOCIE    >>>

PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ
Data Imię i Nazwisko Stanowisko/Funkcja Podpis
2021-12-03 Tomasz Ośko Pełnomocnik