Tytuł Globtrotera trafił do Grupy Kapitałowej Fasing. Wyróżnione zostały Fabryka Obrabiarek Rafamet oraz Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych.
Nagroda główna: Grupa Kapitałowa Fasing
Tytuł Globtrotera trafił do Grupy Kapitałowej Fasing. Wyróżnione zostały Fabryka Obrabiarek Rafamet oraz Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych.
Grupa Kapitałowa Fasing zajmuje się produkcją łańcuchów m.in. do przemysłu górniczego, energetyki, transportu i przeładunku, budownictwa czy przemysłu stoczniowego. Działa na 48 rynkach na całym świecie – i zapowiada, że to nie koniec ekspansji.
– Nie chcemy na tym poprzestać. Rozpoznajemy różne modele wejścia na nowe rynki zagraniczne w zależności od regionu. Od lat dążymy do znacznej dywersyfikacji naszej działalności, pozwala nam to dostarczać produkty do nowych branż i odbiorców – mówi Zdzisław Bik, prezes grupy Fasing.
Dodaje, że każdy nowy rynek wymaga od firmy nauczenia się schematu działania na nim. Bywa, że to, co w jednym z krajów jest oczywistym standardem, w drugim może zupełnie się nie sprawdzić.
– Mamy jednak znakomitą kadrę doświadczonych i zaangażowanych handlowców oraz ekspertów, dla których spotkanie z nową kulturą biznesową nie jest barierą, a wyzwaniem, które chcą podjąć – mówi Zdzisław Bik.
Jego zdaniem nie ma jednego przepisu na sukces za granicą. Aby być skutecznym, trzeba indywidualnie podchodzić do każdego rynku i każdego odbiorcy o nowym profilu.
– Na nasz międzynarodowy sukces składa się doświadczona kadra, elastyczność działania, ponad stuletnie doświadczenie w nieprzerwanej produkcji oraz niekwestionowana jakość naszych rozwiązań – mówi Zdzisław Bik.
W 2019 r. wartość eksportu Grupy wyniosła 93,63 mln zł. Eksport stanowi 61,5 proc. sprzedaży firmy. Najwięksi odbiorcy to Chiny, Ukraina, Szwecja, Rosja, Niemcy, Białoruś, Australia, Kazachstan, Belgia i Turcja. Grupa Fasing ma swoje spółki zależne w Niemczech, Czechach, Rosji, na Ukrainie oraz tak odległych rynkach jak Chiny i Stany Zjednoczone. To umożliwia jej bezpośredni dostęp do tamtejszego rynku i ułatwia dotarcie do konsumentów na całym kontynencie.
– Dzięki temu jesteśmy zawsze blisko klientów – zarówno w zakresie dostaw naszych rozwiązań, jak i usług serwisowych – podkreśla Zdzisław Bik.
Dodaje, że z każdym klientem firma utrzymuje partnerskie relacje. Wspiera konsumentów zarówno w procesie podejmowania decyzji o wyborze danego rozwiązania, jak i jego instalacji. Oferuje również obsługę posprzedażową.
– Opracowaliśmy własny model współpracy z naszymi partnerami, który jest satysfakcjonujący na każdym etapie dla każdej ze stron – zaznacza Zdzisław Bik.
Ta spółka, działająca w przemyśle elektromaszynowym, eksportuje swoje produkty do 80 krajów. Jury doceniło jej odważne działania na odległych rynkach, takich jak Arabia Saudyjska, Argentyna, Australia, Azerbejdżan, Pery, Tajlandia, Japonia i Indonezja. Wielkość firmowego eksportu w ubiegłym roku wyniosła 57,27 mln zł, co stanowiło 68 proc. całej sprzedaży.
Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych eksportuje swoje produkty do 53 państw. Odważnie zdobywa odległe rynki, mimo że w jej przypadku wiąże się to ze szczególnymi wyzwaniami, takimi jak konieczność dostosowania się do wymogów dotyczących jakości i bezpieczeństwa klienta oraz organizacja transportu specyficznych produktów. Firma produkuje m.in. banknoty, dokumenty, systemy do personalizacji i zabezpieczone druki.
© ℗