GM miał bardzo dobry rok 2017, ponieważ kontynuowaliśmy przekształcanie firmy, aby była bardziej skoncentrowana, odporna i zyskowna" – stwierdziła dyrektor generalna GM Mary Barra. Dodała, że spółka jest przygotowana na kolejny silny rok i jeszcze lepszy 2019 r."

GM i jego rywale z Detroit, Ford Motor i Fiat Chrysler Automobiles wprowadzają nowe ciężarówki w momencie, gdy ogólna sprzedaż nowych samochodów w USA spada, ale sprzedaż samochodów ciężarowych nadal rośnie, gdy konsumenci porzucają samochody osobowe na rzecz pickupów, SUV-ów i crossoverów.
Sprzedaż nowych samochodów w Stanach Zjednoczonych spadła o 2 proc. w 2017 r., po osiągnięciu rekordowo wysokiego poziomu rok wcześniej. Oczekuje się kolejnego spadku w 2018 r. wraz ze wzrostem stóp procentowych i nasycenia rynku.
GM prognozuje, że zysk na akcję za 2017 rok będzie kształtował się w górnym końcu zakładanych wcześniej widełek 6-6,50 USD. Tymczasem mediana prognoz analityków zakłada EPS za 2017 r. na poziomie 6,30 USD. Podczas gdy GM spodziewa się zysku w br. porównywalnego do tego z 2017 r. analitycy są mniejszymi optymistami. Ich projekcja na 2018 r. to 5,98 USD na akcję.