Wartość marki Amazon, po wzroście o 52 proc. w ciągu roku, oszacowano na 315,5 mld USD. Apple z wartością 309,5 mld USD, znalazło się na drugim miejscu zestawienia, a ubiegłoroczny lider rankingu, Google, którego wartość marki wyceniono na 309 mld USD, na trzecim. Google i Apple, licząc łącznie, spędziły na szczycie rankingu 12 lat.

Doreen Wang, szefowa zespołu przygotowującego BrandZ powiedziała, że skok wartości marki Amazon to efekt rozszerzenia przez spółkę zakresu usług.
- Fenomenalny wzrost wartości marki Amazon o prawie 108 mld USD przez rok pokazuje jak marki są obecnie mniej związane z pojedynczymi kategoriami i regionami. Granice zacierają się, bo rosnąca znajomość technologii pozwala markom, jak Amazon, Google, czy Alibaba, oferować szeroką gamę usług w całym spektrum poszukiwań konsumentów – powiedziała.
W rankingu BrandZ uwzględniane są tylko spółki publiczne lub publikujące swoje wyniki. Opiera się on na wywiadach z ponad 3 mln konsumentów.
10 najbardziej wartościowych marek w 2019 r. (w mld USD):
1.Amazon 315,5
2. Apple 309,5
3. Google 309
4. Microsoft 251,2
5. Visa 177,9
6.Facebook 159
7. Alibaba 131,2
8. Tencent 130,9
9. McDonald's 130,4
10. AT&T 108,4