Google nie jest już najbardziej wartościową marką na świecie

opublikowano: 11-06-2019, 12:19

Amazon wyprzedził Apple i Google i został uznany za najbardziej wartościową markę świata w rankingu BrandZ przygotowanym przez agencję Kantar.

Wartość marki Amazon, po wzroście o 52 proc. w ciągu roku, oszacowano na 315,5 mld USD. Apple z wartością 309,5 mld USD, znalazło się na drugim miejscu zestawienia, a ubiegłoroczny lider rankingu, Google, którego wartość marki wyceniono na 309 mld USD, na trzecim. Google i Apple, licząc łącznie, spędziły na szczycie rankingu 12 lat.

Zobacz więcej

fot. Bloomberg

Doreen Wang, szefowa zespołu przygotowującego BrandZ powiedziała, że skok wartości marki Amazon to efekt rozszerzenia przez spółkę zakresu usług.

- Fenomenalny wzrost wartości marki Amazon o prawie 108 mld USD przez rok pokazuje jak marki są obecnie mniej związane z pojedynczymi kategoriami i regionami. Granice zacierają się, bo rosnąca znajomość technologii pozwala markom, jak Amazon, Google, czy Alibaba, oferować szeroką gamę usług w całym spektrum poszukiwań konsumentów – powiedziała.

W rankingu BrandZ uwzględniane są tylko spółki publiczne lub publikujące swoje wyniki. Opiera się on na wywiadach z ponad 3 mln konsumentów. 

10 najbardziej wartościowych marek w 2019 r. (w mld USD):

1.Amazon  315,5 

2. Apple 309,5 

3. Google 309

4. Microsoft  251,2 

5. Visa 177,9

6.Facebook 159

7. Alibaba 131,2

8. Tencent 130,9

9. McDonald's 130,4

10. AT&T 108,4

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marek Druś, cnbc.com

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy