W ramach Internetowych Rewolucji, czyli ogłoszonego w czerwcu programu Google, przeszkolonych ma zostać 100 tys. małych i średnich przedsiębiorców. Celem jest podniesienie kompetencji cyfrowych polskich firm. Program będzie realizowany do końca 2016 r.

Bazową częścią programu ma być edukacyjna platforma internetowa, oferująca pakiet wirtualnych warsztatów. Udostępnione są tu m.in. krótkie firmy instruktażowe z podpowiedziami, jak – z wykorzystaniem internetu - zwiększyć obroty firmy i pozyskać nowych klientów. Proponowane tematy warsztatów dotyczą m.in. narzędzi do analizy danych, aplikacji mobilnych czy skutecznego wykorzystywania potencjału mediów społecznościowych. Wirtualne szkolenia są dostosowywane indywidualnie i dopasowywane do obecnego poziomu wiedzy użytkownika. Na koniec wystawiane są certyfikaty poświadczające udział w szkoleniu.
- Chcemy zachęcać polskich przedsiębiorców do tego, aby myśleli o tym, jak mogą wykorzystać potęgę internetu i aby znaleźli czas na bardzo ważną inwestycję - inwestycję w rozwój swoich umiejętności cyfrowych. Jest to dla nas szczególnie ważne, ponieważ poziom przyswajania technologii cyfrowych przez polskie małe i średnie firmy wciąż należy do najniższych w Europie. Pamiętajmy, że konsumenci są coraz bardziej wymagający i to właśnie internet staje się dla nich źródłem informacji, a często też miejscem zakupu produktów i usług – zaznacza Agnieszka Hryniewicz-Bieniek, dyrektor Google Polska.
Platforma Internetowe Rewolucje została opracowana w oparciu o doświadczenia i wnioski zebrane podczas pilotażowych szkoleń, zrealizowanych w woj. śląskim. Wzięło w nich udział blisko 1600 osób.