Grammarly wykorzysta sztuczną inteligencję w nowy sposób. Google i Microsoft nie chcą zostać w tyle

Oskar NawalanyOskar Nawalany
opublikowano: 2023-05-18 17:17

Grammarly, firma programistyczna znana ze swojego asystenta pisania, próbuje rozszerzyć swoją działalność na sferę biurową, wykorzystując do tego celu sztuczną inteligencję – podaje agencja Bloomberg.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja
Adobe Stock

Firma wprowadziła nowy produkt o nazwie Grammarly Business, wykorzystujący generatywną sztuczną inteligencję do usprawnienia komunikacji korporacyjnej. Wśród jego funkcji oprogramowanie może podsumować kluczowe punkty w długim ciągu wiadomości e-mail, określić, czy informacje są już udostępniane w organizacji i skomponować odpowiedź. Narzędzie może łączyć się z innymi popularnymi aplikacjami biurowymi, takimi jak Slack i Gmail, identyfikować priorytetowe zadania dla pracowników i redagować odpowiedzi dla współpracowników w różnych aplikacjach do przesyłania wiadomości.

Nowe funkcje Grammarly dostępne już niebawem

Według firmy pierwsze funkcje Grammarly Business będą dostępne dla klientów do przetestowania w czerwcu, a dodatkowe funkcje będą dodawane z czasem.

To posunięcie jest częścią starań Grammarly, by wykorzystać falę generatywnej sztucznej inteligencji i przejść od sprawdzania gramatyki i pisowni używanego przez branżę edukacyjną do korporacyjnego narzędzia do komunikacji i przepływu pracy. Generatywna sztuczna inteligencja wykorzystuje ogromne ilości danych do tworzenia tekstu lub obrazów w odpowiedzi na monit. Oprogramowanie Grammarly będzie musiało stawić czoła ostrej konkurencji ze strony dużych firm technologicznych, takich jak Google i Microsoft, które dodają funkcje sztucznej inteligencji do swoich popularnych produktów biurowych.

Google i Microsoft nie chcą zostać w tyle

Google i Microsoft już ogłosiły podobne oferty. W marcu Google przekazało, że zintegruje generatywne narzędzia sztucznej inteligencji ze swoim pakietem Workspace, w tym z Gmailem, Dokumentami, Prezentacjami i Arkuszami. Microsoft wprowadził również asystenta AI — o nazwie Dynamics 365 Copilot — dla aplikacji obsługujących takie zadania, jak sprzedaż, marketing i obsługa klienta. Oparte na technologii OpenAI oprogramowanie może opracowywać kontekstowe odpowiedzi na czat i e-maile na zapytania dotyczące obsługi klienta, pomagać marketerom w określaniu kategorii klientów do kierowania i pisaniu list produktów dla handlu elektronicznego.