Gronicki: Jeśli nie będzie "rozdawnictwa budżetowego", nie będzie problemów

Informacyjna Agencja Radiowa Polskiego Radia
opublikowano: 25-10-2005, 08:53

Mirosław Gronicki powiedział, że jeżeli nie będzie żadnych nowych programów rozdawnictwa budżetowego, to nie będzie problemu finansów publicznych. Rozmowę z ministrem finansów w rządzie Marka Belki publikuje "Rzeczpospolita".

Mirosław Gronicki powiedział, że jeżeli nie będzie żadnych nowych programów rozdawnictwa budżetowego, to nie będzie problemu finansów publicznych. Rozmowę z ministrem finansów w rządzie Marka Belki publikuje "Rzeczpospolita".

Zdaniem Mirosława Gronickiego, poprawa stanu finansów publicznych i tak następuje. Według niego, efekty zaczyna przynosić lepsze zarządzanie finansami publicznymi i lepsza polityka budżetowa, czyli sposób definiowania wydatków. "Mieści się to wszystko w biznesowym podejściu do zarządzania pieniędzmi publicznymi" - powiedział.

Odnosząc się do wzrostu gospodarczego, szef resortu finansów powiedział "Rzeczpospolitej", że jego gwałtowne przyspieszenie nie jest możliwe. "Aby tak się stało, brakuje nam zmian instytucjonalnych, ale przede wszystkim dostępu do źródeł taniego kapitału. Dostęp taki dałoby Polsce wejście do strefy euro" - wyjaśnił.

W rozmowie z "Rzeczpospolitą", Mirosław Gronicki stwierdził również, że w Polsce możliwe jest obniżenie górnej, najwyższej stawki PIT. Według niego, można jednocześnie obniżyć stawkę VAT likwidując przy okazji część ulg. Pamiętać trzeba jednak o wydatkach. "Im głębsze cięcie podatków chcemy przeprowadzić, tym mniejsze są możliwości wydawania" - podkreślił Mirosław Gronicki. Rozmowa z ministrem finansów na łamach dzisiejszej "Rzeczpospolitej".

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Informacyjna Agencja Radiowa Polskiego Radia

Polecane