Producent Play-Doh zmagał się ze słabnącym popytem w ciągu ostatniego roku w związku z mniejszymi wydatkami na dobra dyskrecjonalne i ścisłym planowaniem zapasów przez dużych detalistów, jak Walmart, czy Target.
Uporządkowanie zapasów przez Hasbro sprawiło, że marża operacyjna wzrosła do 15,3 proc. z 1,8 proc. w ubiegłym roku. Zapasy własne firmy spadły o 53 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim, w tym o 57 proc. w przypadku zabawek.
Przychody z segmentu Wizards of the Coast and Digital Gaming wzrosły w pierwszym kwartale o 7 proc. dzięki popularności “Baldur’s Gate III” i “Monopoly Go!”.
Zyski znacznie wzrosły w ciągu roku
Kwartalne przychody Hasbro spadły o 24,3 proc. do 757,3 mln USD, mniej niż oczekiwane 26,2 proc. do 738,6 mln USD. Zysk na akcję w pierwszych trzech miesiącach 2024 r. wzrósł do 61 centów, dla porównania w tym samym okresie w 2023 r. był na poziomie 1 centa. Analitycy spodziewali się 27 centów.
We wtorek Mattel, producent Barbie, odnotował mniejszą niż oczekiwano stratę za pierwszy kwartał.