Heineken ocenił koszt wyjścia z Rosji na 400 mln EUR

ARŻ
opublikowano: 28-03-2022, 10:54

Holenderski browar Heineken poinformował w poniedziałek, że zdecydował się zakończyć swoją działalność w Rosji. Koszt wycofania został oszacowany na ok. 400 mln EUR. Wcześniej firma deklarowała, że wstrzyma nowe inwestycje i eksport, pisze Reuters.

Heineken
Heineken
Fot. Stella de Smit/Unsplash

„Doszliśmy do wniosku, że obecność naszej firmy w Rosji nie jest już zrównoważona ani opłacalna w obecnych warunkach” - głosi oświadczenie Heinekena.

Holenderski browar sprzedaje w Rosji piwa pod markami Heineken, Ochota i Tri Medvedya. Będzie dążyć do kontynuowania działalność na mniejszą skalę w okresie przejściowym, aby zminimalizować ryzyko nacjonalizacji.

Firma zapowiedziała, że ​​do końca tego roku będzie wypłacać pensje rosyjskim pracownikom. Zatrudnia w tym kraju ok. 1800 osób.

Główny rynkowy rywal Heinekena, Carlsberg, zadeklarował na początku marca, że przeprowadzi strategiczny przegląd swojej działalności w Rosji.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane