Hiszpania chce walczyć z reklamami kryptowalut

ARŻ
opublikowano: 17-01-2022, 15:13

Hiszpański rząd zobowiązał regulatora rynków finansowych (CNMV) do zaostrzenia nadzoru nad reklamami kryptowalut i innych aktywów cyfrowych, przede wszystkim w mediach społecznościowych, pisze Reuters.

Hiszpański rząd poinformował, że firmy będą musiały informować organ nadzorujący rynki finansowe o treściach, które znajdą się w reklamach kryptowalut z co najmniej 10-dniowym wyprzedzeniem. Wymóg będzie obowiązywał w przypadku kampanii mających dotrzeć do co najmniej 100 tys. odbiorców.

Nowe zasady będą mieć zastosowanie nie tylko wobec przedsiębiorców, ale również osób fizycznych, w tym przede wszystkim influencerów.

CNMV w listopadzie ubiegłego roku skrytykował byłą gwiazdę klubu FC Barcelona, Andresa Iniestę, za promowanie jednej z giełd kryptowalut. Stwierdził wówczas, że piłkarz powinien mieć świadomość, jak działa ten rynek, nim zarekomenduje inwestycję innym osobom.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane